La proba scrisă de matematică, din cei 63.466 de elevi prezenți la examen numai 17.671, adică 27,84%, au reușit să promoveze BACALAUREATUL 2012, SESIUNEA AUGUST – SEPTEMBRIE.
Specialiștii susțin că subiectele din SESIUNEA AUGUST 2012 pot fi comparate ca dificultate cu cele care s-au dat în sesiunea de vară.
Fostul candidat la Primăria Capitalei Nicușor Dan, olimpic la matematică pe vremuri, a declarat pentru gândul că el a rezolvat subiectele de la M1 destinate elevilor de la profilul matematică-informatică în 45 de minute, iar pe cele de la M2 destinate elevilor de la liceele tehnologice în 75 de minute.
Nicușor Dan. Sursa foto Mediafax Nicușor Dan
„Subiectele pentru M1, matematică informatică, au fost destul de grele, dar puteai să iei o notă de trecere dacă îți aduceai aminte ce ai făcut în liceu”, a spus Nicușor Dan.
În schimb, pentru M2 subiectele au fost teoretice, ceea ce presupunea ca elevii să știe mai multe teorii pe dinafară.
„De exemplu dacă nu știai teoria probabilității nu aveai cum să rezolvi subiectele. Subiectele au fost destul de teoretice, ceea ce pentru un examen de BAC nu e neapărat rău, dar nu te poți descurca dacă nu ai învățat”, a declarat Nicușor Dan. El a mai spus că elevii nu au nicio scuză însă pentru rezultatele proaste, pentru că ei se puteau uita pe subiectele de astă vară care au fost asemănătoare cu cele de acum.
Radu Gologan: Subiectele la Bac sunt mult peste ceea ce se poate cere elevilor
Radu Gologan, coordonatorul lotului național al olimpicilor la matematică, arată că rezultatele pot fi puse pe seama pregătirii slabe a elevilor.
„Toate subiectele la matematică au fost concepute pe structura pe care un elev de la un liceu teoretic mediu se poate dezvolta având un profesor conștiincios”, a declarat pentru gândul Radu Gologan.
Radu Gologan
Profesorul mai arată că rezultatele de la matematică arată așa și ținând cont de pregătirea cu care elevii ajung la liceele tehnologice.
Radu Gologan susține că pregătirea elevilor combinată cu programele actuale face să fie imposibil ca aceștia să înțeleagă noțiunile și faptele matematice pe parcursul liceului.
„Subiectele de bacalaureat sunt mult peste ceea ce se poate cere lor. De fapt, legat de alcătuirea subiectelor pentru toate examenele naționale acestea nu fac decât să ducă la o pregătire schematică, formală și extrem de tehnică a elevilor, în neconcordanță cu principala menire a matematicii școlare de a crea elevului un set minimal de judecăți și construcții logice corecte, de abilități în abstarctizare și de utilizare în viața practică”, a cochis profesorul Gologan.
În total, procentul de promovare la sesiunea de toamnă a BACALAUREAT 2012, a fost de 24,27%.
REZULTATELE FINALE la BACALAUREATUL 2012, SESIUNEA AUGUST vor afișate pe EDU.RO, miercuri, 5 septembrie după ora 16.00.