Aproximativ 80 la sută dintre români au probleme dentare, aparția cariilor fiind cea mai frecventă afecțiune, în timp ce 70 la sută dintre europenii interogați au declarat că sunt mulțumiți de starea sănătății lor dentare, se arată într-un comunicat remis, joi, agenției MEDIAFAX.
Studiul pan-european care a evaluat starea sănătății orale a cetățenilor europeni, publicat joi de Ziua Mondială a Sănătății Orale, arată că dintre cei peste 3.500 de europeni intervievați, 70 la sută au declarat că sunt mulțumiți de starea sănătății lor dentare, deși mai mult de jumătate au declarat că nu mai au toți dinții naturali.
„O igienă orală bună este esențială pentru calitatea vieții și pentru un corp sănătos. Rezultatele acestui studiu confirmă cercetările anterioare și demonstrează existența unor diferențe semnificative în ceea ce privește obiceiurile și nivelul de cunoștințe despre normele de igienă orală ale persoanelor intervievate. Tratamentele bolilor cavității bucale sunt costisitoare, dar netratarea acestora crește riscul asociat diabetului, bolilor cardiovasculare sau cancerului”, a declarat prof. Kenneth Eaton, președintele Platformei Europene pentru o Igienă Orală mai Bună.
În România, conform unui studiu elaborat de Ipsos Marketing, igiena dentară se rezumă, în cea mai mare parte, la spălatul pe dinți.
„Aproape 80 la sută dintre respondenți au probleme dentare și apariția cariilor este cea mai frecventă afecțiune. Studiul relevă că patru din zece persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar trei din zece au respirația urât mirositoare și dinți sensibili. Cele mai frecvente simptome pentru dinți sensibili sunt durerile apărute în momentul în care mănâncă produse reci sau calde (91 la sută), urmate de durerea produsă de consumul produselor dulci/acre (50 la sută) sau atunci când intră în contact cu aerul rece (47 la sută)”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, cei cu probleme ale gingiilor au prezentat sângerarea gingiilor după periaj, iritarea gingiei și inflamații ale acesteia.
În urma acestor rezultate, în România, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare și Wrigley a demarat campania „Zâmbește România”, pentru conștientizarea și educarea privind importanța igienei orale.
„Obiceiurile care includ o dietă sănătoasă, vizite regulate la medicul stomatolog și periajul zilnic vă vor ajuta să vă îmbunătățiți igiena orală și veți avea un zâmbet sănătos”, spune dr. Alexandru Brezoescu, director executiv al Uniunii Naționale a Asociațiilor Stomatologice.
Campania a debutat cu o masă rotundă cu tema „Sănătatea Orală în România”, în cadrul căreia s-a anunțat constituirea unui parteneriat între Ministerul
Sănătății și Ministerul Educației pentru introducerea unui program pilot de educare asupra importanței prevenției în îngrijirea orală în 14 școli din zonele rurale defavorizate din Delta Dunării.
Programul vizează toate grupele de vârstă între șase și 15 ani.
Vor fi organizarea zonele speciale dedicate igienei orale, vor fi distribuite materiale informative cu privire la importanța igienei orale și a pașilor pe care copiii și adulții îi pot urma pentru îmbunătățirea sănătății orale și se vor organiza cursuri de igienă orală pentru copii și părinți.
După evaluarea rezultatelor programului pilot, inițiatorii doresc să dezvolte un proiect de patru ani în școlile din România pentru a informa elevii și familiile acestora despre importanța igienei orale și despre soluțiile de prevenire a afecțiunilor la nivelul cavității bucale.
Cursurile vor fi susținute în grădinițe și în școlile primare (clasele I-IV).