Ministrul Administrației și Internelor, Mircea Dușa, a anunțat, marți, că actualizarea listelor electorale pentru alegerile parlamentare din 9 decembrie este în plină desfășurare, precizând că procedura trebuie încheiată cu 48 de ore înainte de ziua scrutinului.
Ministrul Mircea Dușa a spus că bugetul alocat pentru alegerile parlamentare a fost stabilit la 199 de milioane de lei (aproximativ 44 de milioane de euro), precizând că suma este mai mică decât cea cheltuită la scrutinul din 2008, când banii pentru alegeri au fost alocați în trei etape.
Ministrul Administrației și Internelor a subliniat că, pentru combaterea turismului electoral, alegătorii pot vota la alegerile parlamentare numai la secțiile de care aparțin cu domiciliul, iar cetățenii români din străinătate vor vota în colegiile din țările în care se află.
Dușa a atras atenția în special reprezentanților inspectoratelor județene de poliție să supravegheze procesul electoral, pentru a preveni eventuale infracțiuni.
Cetățenii români vor vota la alegerile parlamentare din 9 decembrie doar cu cartea de identitate, după ce Guvernul a prorogat termenele de aplicare a dispozițiilor legale privind cărțile de alegător și registrul electoral.
Guvernul a stabilit că prezența la vot la alegerile parlamentare din 9 decembrie 2012 se va certifica prin aplicarea ștampilei cu mențiunea „VOTAT” și data scrutinului sau a unui timbru autocolant cu mențiunea „VOTAT” și data scrutinului pe actul de identitate.