Peste 50% dintre companiile din România nu sunt prezente în mediul virtual, iar cele care dețin pagini web nu le-au optimizat pentru terminalele mobile, în pofida dezvoltării rapide a acestui segment de piață, a declarat șeful Google România, Dan Bulucea, la ZF Digital ’12, informează Mediafax.
„O firmă producătoare de saltele, după ce și-a optimizat pagina web pentru terminale mobile, a primit comenzi și a vândut 100 de bucăți în mai puțin de o lună. Dacă vrei să fii cunoscut, nu uita web-ul, iar dacă vrei succes optimizează pentru mobil, pentru că traficul pe net generat de terminalele mobile crește puternic comparativ cu desktop-urile, mai ales în week-end”, a spus Bulucea.
El a adăugat că Google România a crescut pe publicitatea online, la fel ca și toți ceilalți jucători prezenți pe piața.
„Credem cu tărie ca online-ul este al doilea mediu de promovare din România, după TV. De asemenea, cred cu tărie că, în viitor, tot ce va vinde se va face pe online”, a spus Bulucea.
El a arătat că prezența pe Internet poate aduce firmelor acces la un număr foarte mare de potențiali clienți și implicit venituri mai mari, cu investiții minime.
Potrivit lui Bulucea, vinurile românești au succes în Statele Unite, informație susținută de numărul mare de căutări în acest sens.
„Informația este foarte utilă și producătorii de vin locali ar trebui să își extindă prezența pe web cu ajutorul unui site bine pus la punct, disponibil în mai multe limbi, care să ofere informațiile necesare unui posibil client sau partener de afaceri”, a mai spus șeful Google România.
Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley și birouri în America de Nord, America de Sud, Europa și Asia. În România, Google a deschis un birou la București la 1 noiembrie 2010.