Programatorii software din zona Moldovei sunt cei mai creativi, ardelenii pun în practică cel mai bine aceste idei, iar oltenii reușesc aibă cele mai bune rezultate la vânzări, a declarat directorul general al Bitdefender, Florin Talpeș, la ZF Digital ’12.
„La noi în companie există o cutumă. Dacă vrei oameni creativi în zona software îi cauți în Moldova. Dacă vrei să cei mai buni executanți ai acestor idei, cauți programatori din Ardeal. Dacă vrei să vinzi bine produsele create de moldoveni și executate de ardeleni, cauți oameni din Oltenia”, a afirmat Talpeș.
El a spus că pentru Bitdefender cea mai mare amenințare o reprezintă incapacitatea de a monetiza aplicațiile realizate de departamentul de cercetare și dezvoltare al companiei.
În privința listării Bitdefender, Talpeș a spus, glumind, că așteaptă finalizarea cazului brokerului Cristian Sima și apoi va lua o decizie.
„Serios vorbind, avem discuții cu numeroși investitori americani din zona high tech, dar încă nu s-a făcut niciun pas de către nicio parte”, a spus șeful Bitdefender.
Brandul Bitdefender a fost lansat în 2001, prin redenumirea antivirusului AVX (AntiVirus eXpert) produs și comercializat de Softwin. Softwin a deschis în 2003 filiale Bitdefender în Spania și Germania și un an mai târziu în SUA.
În 2007, divizia Bitdefender s-a desprins de grupul de firme Softwin și, în urma vânzărilor în creștere, conducerea a anunțat că are ca obiectiv atingerea unei cote de 2% din piața mondială de antivirus și listarea la una dintre marile burse internaționale în 2008-2009, termen decalat ulterior pentru 2012, din cauza crizei financiare.