Directorul general al Dacia și al Grup Renault România, Jerome Olive, a declarat, miercuri, că în ceea ce privește starea infrastructurii din România preferă să vadă „jumătatea plină” a paharului.
„Mă uit la această poveste cu infrastructura rutieră ca la povestea cu paharul pe jumătate gol, pe jumătate plin. Prefer să văd jumătatea plină a paharului, pentru că astfel pot să lucrez cu oamenii într-o manieră pozitivă”, a spus șeful Dacia, răspunzând în cadrul unei întâlniri cu presa unei întrebări privind speranțele legate de infrastructura din România.
Infrastructura este importantă pentru constructorii auto, influențând în mare măsură decizia de investiție și business-ul companiilor din domeniu. În România, infrastructura nedezvoltată este unul dintre factorii care au influențat negativ, în ultimii peste 20 de ani, atragerea de investiții. Mercedes, de exemplu, a preferat alte piețe vecine în detrimentul României, pentru deschiderea de unități de producție, din cauza accesului dificil la sistemul rutier din Europa de Vest.
Șeful Dacia a prezentat miercuri, într-o conferință de presă, principalele investiții derulate de constructorul auto pentru lansarea producției noilor modele Logan, Sandero și Sandero Stepway.
Olive a declarat că AVAS a confirmat că Renault și-a respectat toate angajamentele de la momentul privatizării Dacia și, pe de altă parte, și statul român și județul Argeș și-au respectat angajamentele.
„Este o simetrie în această relație”, a spus șeful Dacia.
Potrivit lui Olive, investițiile Renault România se ridică la două miliarde euro în intervalul 2000-2011, la care se adaugă 250 milioane euro alocați în acest an.