Yahoo a anunțat profit și vânzări pentru trimestrul al treilea mai mari decât anticipau analiștii, ca urmare a cererii pentru publicitate online și a măsurilor de reducere a costurilor implementate de directorul general, Marissa Mayer, adus de la rivalul Google pentru a reorganiza compania.
Profitul pe acțiune în trimestrul al treilea a fost de 35 de cenți pe acțiune, excluzând anumite elemente excepționale, în timp ce vânzările, fără transferurile către site-urile partenere, s-au situat la 1,09 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg. În medie, analiștii estimau profit de 26 de cenți, la venituri de 1,08 miliarde de dolari.
Mayer, al cincilea director general al companiei în patru ani, a venit la Yahoo în urmă cu trei luni și încearcă să readucă stabilitatea în rândul managementului și să inverseze trei ani de declin al veniturilor, timp în care utilizatorii au renunțat la Yahoo pentru rivalii Google și Facebook.
Planurile directorului general sunt susținute de reduceri de cheltuieli, dar și de cererea din SUA, unde piața publicității online este estimată să crească cu 17% în acest an, la 37,3 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare EMarketer.
„SUA pare să aibă o situație solidă, iar Yahoo are o bază mai puternică în SUA față de competitori”, a declarat Herman Leung, analist la compania Susquehanna International.
Profitul atribuibil acționarilor Yahoo a urcat la 3,16 miliarde de dolari, de la 293,3 milioane de dolari în urmă cu un an, ca urmare a unui câștig de 2,8 miliarde dolari înregistrat din vânzarea unei participații la Alibaba Group.
Într-o schimbare de strategie, Yahoo nu a mai anunțat estimări privind rezultatele companiei. Google, unde Mayer a lucrat înainte de a veni la Yahoo, nu publică, de asemenea, estimări pentru propriile rezultate.