Eleva din clasa a VII-a a Școlii nr. 75 din Capitală care a murit după ce a căzut din tren la întoarcerea dintr-o excursie cu școala a deschis ușa vagonului și a fost trasă de curenții de aer, în condițiile în care trenul mergea cu viteză foarte mare, potrivit concluziilor Poliției Transporturi.
Anchetatorii Poliției Transporturi București și procurorii au făcut, marți, un experiment judiciar pentru a vedea cum a fost posibil ca ușa vagonului să poată fi deschisă în timpul mersului și care este efectul asupra unui corp cu aceeași greutate ca a elevei de 13 ani, dacă acesta poate fi tras afară de curent la viteza de aproximativ 140 de kilometri pe oră.
Fata ar fi ieșit pe holul vagonului, însoțită de o colegă, ca să fumeze o țigară. După ce aceasta a terminat de fumat s-a gândit să deschidă ușa vagonului pentru a aerisi, astfel încât părinții și profesorii însoțitori să nu simtă mirosul de fum. Din cauza faptului că la momentul respectiv trenul circula cu o vizită de aproximativ 130-140 de kilometri pe oră, curentul a smuls-o afară pe fata de 13 ani, potrivit primelor concluzii ale anchetei făcute de Poliția Transporturi.
Prietena ei, șocată de ce s-a întâmplat, a luat-o la fugă spre compartimentul în care se aflau profesorii însoțitori și părinții, iar la un moment dat, din neatenție, s-a împiedicat în niște bagaje, fracturându-și glezna. Eleva a fost audiat de polițiști acasă și a povestit contextul în care s-a produs tragedia.
Anchetatorii i-au audit pe profesorul și părinții care i-au însoțit pe elevi în excursia de pe Valea Prahovei. De asemenea, au fost ridicate mai multe documente privind organizarea excursiei, iar Inspectoratul Școlar verifică, în paralel, dacă a fost respectat regulamentul școlar în cazul acestei excursii.
Accidentul a avut loc duminică seara, în jurul orei 19.00, în zona localității Buftea, fata căzând din trenul IR 1746, care circula pe ruta Satu Mare – București. Un echipaj SMURD a ajuns la locul accidentului, însă medicii nu au putut-o salva pe adolescentă.
Fata era elevă a Școlii nr. 75 din Sectorul 3 al Capitalei și revenea acasă după o excursie organizată de unitatea de învățământ. Din primele cercetări reiese că, la momentul incidentului, profesorii însoțitori și ceilalți elevi erau în compartimente, au precizat surse apropiate anchetei.
Anchetatorii urmează să stabilească exact modul în care s-a produs tragedia, în condițiile în care ușa vagonului ar fi trebuit să se închidă automat în momentul în care trenul depășea viteza de cinci kilometri pe oră, neputând fi deschisă decât prin apăsarea unui buton din interior.
Sursele citate au mai precizat o echipă de polițiști a început, luni, verificarea locului în care a căzut eleva, în timp ce o altă echipă cercetează criminalistic vagonul în care s-a aflat aceasta, care, pentru verificări, a fost sigilat și dus la Depoul Grivița. Totodată, mai mulți ofițeri ai Poliției Transporturi au mers la Școala nr. 75 pentru a-i audia pe profesorii și elevii care au fost în excursie.
Martori au declarat polițiștilor că fata a deschis ușa trenului în mers, care circula cu o viteză de peste o sută de kilometri la oră, ea dezechilibrându-se și căzând pe terasament.
Parchetul Buftea va stabili dacă fata a deschis sau nu singură ușa trenului ori dacă din cauza unei defecțiuni ușa s-a deschis, fapt ce se va stabili în urma unor expertize tehnice.
În paralel, o comisie de anchetă de la CFR Călători analizează împrejurările în care fata de 13 ani a murit după ce a căzut din tren.
„La nivelul CFR Călători s-a constituit o comisie de anchetă care analizează, potrivit procedurilor și reglementărilor în vigoare, circumstanțele în care s-a produs tragicul eveniment. În același timp, pentru lămurirea cauzei sub toate aspectele, compania va asigura întregul sprijin organelor de cercetare în drept”, se arată într-un comunicat de presă al CFR Călători remis, luni, agenției MEDIAFAX.
Reprezentanții CFR Călători susțin că din verificările anterioare făcute a rezultat că trenul nu avea defecțiuni la sistemul de închidere a ușilor.
De asemenea, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a constituit de urgență o comisie de cercetare a împrejurărilor în care eleva a murit după ce a căzut din tren.