Ford Motor va închide trei fabrici, două în Marea Britanie și una în Belgia, și va desființa astfel circa 5.700 de locuri de muncă, pentru a pune capăt pierderilor din Europa, care în acest an vor depăși 1,5 miliarde de dolari, a anunțat joi grupul auto american, transmite Bloomberg.
Este pentru prima oară în ultimii 10 ani când Ford decide să închidă fabrici în Europa, după ce în 2002 a oprit producția la o uzină de asamblare din Dagenham, Anglia.
În urma închiderii acestor fabrici, capacitatea de producție totală a Ford în Europa, excluzând Rusia, va scădea cu 18%, respectiv cu 355.000 de vehicule. Ford mai are unități de producție în Marea Britanie, Germania, Franța, România, Turcia și Rusia.
Decizia va duce la economii anuale de 450-500 milioane de dolari, potrivit companiei.
Grupul va închide anul viitor o fabrică de asamblare din Southampton și o alta de matrițare și de ștanțare din Dagenham, ambele din Marea Britanie. Uzina din Genk, Belgia, urmează să fie închisă până la sfârșitul lui 2014, în urma consultărilor cu reprezentanții angajaților.
Ford a precizat că profitul înainte de taxe din trimestrul al treilea și profitul pe acțiune, excluzând elementele excepționale, vor fi peste rezultatele din trimestrul al doilea, în pofida pierderilor substanțiale din Europa.
Grupul a raportat în trimestrul al doilea pierderi înainte de taxe de 404 milioane de dolari în Europa, față de un profit de 176 milioane dolari în urmă cu un an.
Criza datoriilor suverane din Europa va conduce în acest an la cel mai grav declin al vânzărilor de automobile din regiune din ultimii 19 ani.
Producători ca PSA Peugeot Citroen, Opel, divizie a General Motors, și Fiat au reacționat prin închiderea unor fabrici sau pregătirea unor planuri de închidere a unor unor unități de producție.
Directorul general al Ford, Alan Mulally, a declarat luna trecută că industria auto europeană trebuie să se adapteze la cererea reală, pentru a deveni profitabilă.