Renault, unul dintre puținii mari producători auto care nu produce în China, vrea să construiască o uzină cu o capacitate de 200.000 de vehicule pe an în centrul țării, la Wuhan, iar proiectul ar putea avea nevoie de sprijin politic, a declarat pentru AFP o sursă chineză apropiată situației.
Grupul francez a lăsat de mulți ani piața chineză în sarcina partenerului său japonez de alianță Nissan, în virtutea unei împărțiri a zonelor geografice între cei doi constructori auto.
„Locul de amplasare a fabricii a fost aprobat de Renault, partenerul său chinez Dongfeng și primăria din Wuhan”, a spus sursa.
În prezent are loc studiul de impact asupra mediului, iar apoi proiectul urmează să fie înaintat spre aprobare guvernului chinez.
Publicația economică chineză Diyi Caijing Ribao (China Business News) a relatat că proiectul se află deja la Comisia națională pentru reformă și dezvoltare, agenția care avizează toate marile proiecte industriale din China.
Procesul de aprobare va dura mai multe luni și va implica lideri politici francezi și chinezi la cel mai înalt nivel, potrivit sursei, care anticipează că lucrările de construcție a uzinei ar putea începe înainte de sfârșitul anului viitor.
Potrivit publicației chineze, investiția inițială a Renault în această fabrică ar putea fi de 800 de milioane de euro.
Primul model care va fi fabrica de Renault în China va fi vehiculul 4X4 Koleos, care este deja asamblat în Coreea de Sud. Anul trecut, constructorul francez a vândut în China 24.000 de Koleos, un număr nesemnificativ comparativ cu piața de 14,5 milioane de automobile.
În 1993, Renault a mai avut o tentativă de a fabrica în China microbuze Trafic, dar experiența a eșuat, iar producția a fost oprită în 2003.
Grupul Dongfeng are deja fabrici împreună cu Nissan, la care Renault este principalul acționar, precum și cu PSA Peugeot Citroen, prezent la rândul său la Wuhan.
Dongfeng mai este aliat la Wuhan cu compania japoneză Honda.
După doi ani de dezvoltare puternică, creșterea pieței chineze a încetinit anul trecut la 2,5%, dar majoritatea companiilor multinaționale continuă să își majoreze producția.
Compania de consultanță McKinsey anticipează că piața auto chineză va crește în medie cu 8% pe an, urmând să atingă 22 de milioane de automobile în 2020.
Grupul german Volkswagen a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că va investi în următorii trei ani 9,8 miliarde de euro în companiile mixte deținute în China.