Grupul japonez Toyota va plăti 1,1 miliarde de dolari pentru a pune capăt unui litigiu cu clienții din Statele Unite, care acuză compania că valoarea automobilelor achiziționate a fost erodată de rechemările masive efectuate pentru verificarea și remedierea problemelor tehnice, transmite Bloomberg.
Înțelegerea trebuie mai întâi aprobată de un judecător federal din California și include plăți în numerar către clienți, potrivit unui comunicat al companiei.
Firma de avocatură Hagens Berman, care reprezintă reclamanții, a precizat că plățile convenite în acord sunt evaluate la 1,2-1,4 miliarde dolari.
Toyota a rechemat pentru reparații peste 10 milioane de automobile în perioada 2009 – 2010, în principal pentru probleme tehnice care ar fi putut cauza accelerarea neintenționată a mașinilor. Compania încă se confruntă cu consecințele campaniei uriașe de rechemări, având în derulare numeroase procese.
Acțiunile Toyota au crescut cu 3% pe bursa de la Tokyo, la cel mai ridicat nivel din ianuarie 2010, după ce compania a estimat miercuri într-un comunicat că vânzările au crescut în acest an cu 22%, la 9,7 milioane de unități, un nou record, și vor avansa anul viitor cu 2%.
Pe lângă provizionul de 1,1 miliarde de dolari constituit pentru înțelegerea cu grupul de clienți reprezentați de Hagens Berman, Toyota a estimat la 2 miliarde de dolari cheltuielile pentru campania de rechemări.