Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmă că „prin oprirea hoțiilor și cu un management performant” CFR Marfă poate deveni profitabilă, susținând că această companie a ajuns „o gaură neagră unde se fac contracte împotriva intereselor statului”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Relu Fenechiu a spus, duminică într-o conferință de presă susținută la Iași, că „se fură mult prea mult în România” și că sunt permise „mult mult prea multe abuzuri și scurgeri de bani”.
„Camioanele de mare tonaj merg supraîncărcate pe străzi și acest lucru nu se poate face decât dând șpagă unde trebuie, în vămi se cântăresc mașinile după ureche, iar CFR Marfă este o gaură neagră în care se fac contracte parcă dedicate împotriva intereselor companiei și statului”, a spus Fenechiu.
El a precizat că va căuta soluții de eficientizare a companiilor din subordine care merg în pierdere.
„La CFR Infrastructură s-a reușit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro și astăzi este deja pe profit, însă organizarea companiei trebuie regândită, pentru că se găsește în situația că are datorii, dar are de încasat foarte mulți bani de la CFR Marfă și de la CFR Călători. Aceste din urmă două companii, având mari pierderi, niciodată nu vor putea achita datoriile către CFR Infrastructură și vreau să terminăm cu aceste lanțuri care produc pierderi în economia națională”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a susținut că CFR Marfă poate deveni o companie profitabilă prin „oprirea hoțiilor” și printr-un management performant.
„Societățile care pot să fie profitabile trebuie lăsate să fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidăm, le închidem sau le privatizăm, asta însă doar după ce ne convingem că nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins că prin management performant și oprirea hoțiilor, CFR Marfă poate deveni profitabilă”, a afirmat Fenechiu.
El a precizat că în anul 2007 CFR Marfă s-a asociat cu o societate, intrând în afacere cu șase mii de vagoane, dar că, în loc să obțină profit, a înregistrat pierderi.
„În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie și a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele șase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.