Radu Stroe, ministrul de Interne, a propus astăzi ca DN1 să fie un drum cu sens unic spre munte până când va fi gata autostrada București-Brașov. Soluția, temporară, ar rezolva în opinia șefului de la Interne problema ambuteiajelor, care „apar week-end de week-end”. Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă și l-a luat prin surprindere chiar și pe șeful Direcției Generale a Poliției Rutiere, comisarul-șef Lucian Diniță.
Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat, joi, că e vorba despre un proiect care ar putea rezolva temporar ambuteiajele de pe ruta București-Brașov. „Week-end de week-end există o problemă. Închipuiți-vă ce se întâmplă de sărbători. Luni de exemplu 52.000 de mașini erau doar în Predeal. Chiar dacă aș fi pus polițist lângă polițist nu am fi rezolvat problema ambuteiajelor”, a explicat șeful de la Interne. „Poate exista o soluție, n-am discutat-o. Poate reușim să stabilim un drum cu sens unic într-o direcție și altul în altă direcție. Nu știu, să vedem. Măcar s-ar mai putea fluidiza cât ar fi necesar, șase luni, un an”, a mai spus Stroe, potrivit Mediafax.
Diniță: „Acum gândim soluțiile prin prisma infrastructurii ocolitoare”
Întrebat despre propunerea ministrului de Interne cu privire la introducerea unui sens unic pe DN1, șeful Direcției Generale a Poliției Rutiere, comisarul-șef Lucian Diniță a declarat că propunerea lui Radu Stroe abia a fost transmisă Poliției Rutiere și că „în prezent” caută soluții.
„Dumneavostră ați fi găsit soluții într-o oră jumătate de la declarația făcută de ministrul de Interne? Acum gândim soluțiile prin prisma infrastructurii ocolitoare. Și ținând cont că rutele ocolitoare nu prea sunt, trebuie să vedem cum dirijăm circulația astfel încât un șofer să nu ocolească 200 de kilometri ca să ajungă de la munte în București”, a declarat pentru gândul Lucian Diniță.
Proiectul nu există în MAI, Stroe a vorbit „tangențial”
În Ministerul Afacerilor Intrerne nu se lucrează însă la niciun proiect concret de instituire a sensului unic pe DN1 sau pe vreun alt traseu spre Valea Prahovei, au explicat pentru gândul surse din instituție.
Potrivit acestora, ministrul Radu Stroe a făcut „o aofirmație care nu era pregătită”, „subiectul s-a atins tangențial, nu ca fiind o propunere lansată”, în contextul în care a fost întrebat de jurnaliști cum se poate rezolva problema aglomerației de sărbători pe DN1.
Pentru evitarea aglomerației pe DN1, conducătorii auto care doresc să plece din Capitală către Brașov sunt deseori sfătuiți de Poliție să utilizeze rute alternative, printre care București – Târgoviște – Sinaia și București – Pitești – Brașov.
gândul a scris miercuri că românii ar putea scăpa de calvarul circulației bară la bară pe DN1 începând din 2017, când autoritățile estimează că va fi gata autostrada Comarnic-Brașov.
Mai exact, reprezentantii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) apreciază că cei 58 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Brașov vor fi finalizați în trimestrul al doilea din 2017, chiar dacă până acum lucrările nici nu au început.
La începutul lunii decembrie, gândul a scris că autostrada Comarnic-Brașov (58km) urmează să fie realizată în regim de concesiune, iar constructorul va fi ales prin procedura dialogului competitiv, la care vor putea participa „între 3 și 5 agenți economici”, potrivit unui anunț al CNADNR.