Guvernul francez pregătește o lege care va obliga companiile de conținut și de servicii pe internet, printre care și Google, să plătească pentru traficul efectuat pe rețelele de telecomunicații, a declarat luni ministrul tehnologiei Fleur Pellerin, citat de Bloomberg.
Companiile de pe internet generează trafic fără a efectua investiții în infrastructura de rețea, a afirmat Pellerin, după ce a cerut companiei franceze Iliad, unul dintre principalii operatori din țară, să nu mai blocheze spoturile publicitare distribuite pe internet. Google este cel mai mare jucător în sectorul publicității online.
Iliad a acceptat să nu mai blocheze mesajele publicitare de pe site-urile accesate de utilizatorii săi, a precizat Pellerin. Compania furnizează internet pentru peste 5,2 milioane de abonați, potrivit datelor de la sfârșitul lunii septembrie.
„Ce soluții au la dispoziție furnizorii de internet atunci când producătorii de conținut le utilizează rețelele, dar nu investesc în ele? Trebuie să ne punem întrebări serioase despre cum ar putea companiile de pe web să investească în rețele”, a afirmat oficialul francez în timpul unei conferințe de presă.
Pellerin și ministrul Industriei Arnaud Montebourg vor participa pe 15 ianuarie la o dezbatere pe această temă, a adăugat Pellerin, precizând că va purta mai întâi discuții cu șefii diviziei locale a Google.
Companiile de telecomunicații încearcă să găsească un model de business optim prin care să genereze venituri din creșterea traficului, care stresează rețelele și impune investiții. În ultimii ani, răspândirea rapidă a serviciilor de streaming de conținut și distribuție digitală, dar și explozia smartphone-urilor și tabletelor au crescut semnificativ traficul la care trebuie să facă față rețelele de internet.
Unii operatori, printre care France Telecom și BT Group, oferă contra cost companiilor de conținut online acces mai rapid la rețea.