McDonald’s intenționează să distribuie în Marea Britanie 15 milioane de cărți în următorii doi ani la meniurile „Happy Meal” pentru copii, scrie The Guardian.
În urma unei promoții-pilot care a avut loc anul trecut, când McDonald’s a distribuit nouă milioane de cărți de Michael Morpurgo (autor britanic de cărți pentru copii), lanțul de restaurante fast-food a decis să continue programul susținut de organizația de caritate National Literacy Trust.
Până la sfârșitul lui 2014, McDonald’s va distribui 15 milioane de volume de ficțiune și de non-ficțiune, prima carte care a intrat în promoția meniului pentru copii fiind un volum din seria „Amazing World”.
Alistair Macrow, vicepreședintele McDonald’s, a precizat că publicul a primit cu mult entuziasm inițiativa de anul trecut. Nouă din zece părinți au precizat că ar aprecia mai multe promoții cu cărți.
„Statisticile m-au surprins. Unu din trei copii nu deține nicio carte, iar jumătate dintre ei nu consideră că cititul este o activitate plăcută”, a precizat Macrow.
Experții de la National Literacy Trust sunt și ei de acord cu faptul că toți copiii ar trebui să aibă propriile lor cărți în bibliotecă.
„Când au cărțile lor, li se schimbă și obiceiurile de lectură”, a precizat Conal Presho, director de dezvoltare la fundație.
El a mai adăugat că din cercetările realizate până în prezent reiese că există o legătură sigură între succesul în viață și cărțile din bibliotecă.