Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a prelungit din nou termenul până la care trebuie depuse ofertele pentru licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov (58 km).
Astfel că noua dată este 27 februarie a.c.
Decizia vine la doar o săptămână după ce compania anunțase o altă prelungire a termenului, cu aproape două săptămâni, termenul fixat atunci fiind data de 11 februarie, despre care gândul a scris aici.
În motivarea celei mai recente prelungiri a perioadei, CNADNR invocă timpul prea scurt pentru a răspunde la toate solicitările de clarificări pe care le-a primit.
„Autoritatea contractantă prelungește perioada pentru elaborarea ofertelor, în conformitate cu prevederile art 72 din OUG 34/2006 cu modificările și completările ulterioare, deoarece nu are posibilitatea de a transmite răspunsurile la solicitările de clarificări în termenul limită stabilit”, se arată în anunțul CNADNR.
Citește și Povestea fără sfârșit a autostrăzii spre munte. Când se reia licitația și care este noul termen de finalizare pentru Comarnic-Brașov
În plus CNADNR vrea ca firmele interesate să obțină toate informațiile relevante legate de elaborarea ofertei.
„Data limită de depunere a candidaturilor se decalează cu o perioadă suficientă, astfel încât orice operator economic interesat să dispună de un timp util rezonabil necesar pentru obținerea informațiilor complete și relevante pentru elaborarea ofertei”, mai menționează erata publicată.
Gândul a scris că anterioara prelungire a termenului a fost decisă ca urmare a unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) remisă CNADNR pe 4 ianuarie a.c.
În cadrul procedurii de atribuire, Compania de Autostrăzi a prevăzut „limitarea numărului de operatori economici invitați să prezinte oferte sau să participe: între 3 și 5 agenți economici”, precum și criteriile de preselecție și ponderea acestora în selectarea candidaților.
Astfel, media cifrei de afaceri în domeniul infrastructurii rutiere va avea o pondere de 40%, iar experiența în construcția de autostrăzi – o pondere de 55%. Un al treilea criteriu, care va avea o pondere de 5%, este raportul între activele și datoriile curente ale firmei ofertante.
La începutul lunii ianuarie gândul a scris că procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov a fost reluată după ce, la sfâșitul lunii decembrie, fusese suspendată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în urma solicitării formulate de firma China Communication Construction Company (CCCC) Ltd, cu sediul în Beijing.
În luna mai a anului trecut Compania Națională de Autostrăzi a lansat licitația pentru pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Brașov, însă la începutul lunii noiembrie CNADNR a anulat întreaga procedură de atribuire a contractului.
Măsura a venit după ce gândul a dezvăluit, la sfârșitul lunii septembrie, că CNADNR a introdus în caietul de sarcini aferent contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov o două cerințe mai puțin obinșuite.
Astfel, consultantul avea obligația de a pune la dispoziția CNADNR un autoturism nou cu o valoare de 25.000-30.000 euro și un buget de 30.000-40.000 de euro pentru instruirea personalului în țară/străinătate. Aceste cerințe, despre care directorul general al CNADNR ne-a declarat în septembrie că sunt „o greșeală”, au fost eliminate din caietul de sarcini după ancheta din gândul.