Prima pagină » Știri externe » Planul guvernului britanic pentru a scăpa de imigranții români și bulgari: „Vă rugăm să nu veniți, plouă și joburile sunt prost plătite”

Planul guvernului britanic pentru a scăpa de imigranții români și bulgari: „Vă rugăm să nu veniți, plouă și joburile sunt prost plătite”

Planul guvernului britanic pentru a scăpa de imigranții români și bulgari:
Guvernul britanic ia în considerare, între alte opțiuni, lansarea unei campanii publicitare negative în România și Bulgaria, în încercarea de a a-i convinge pe potențialii imigranți să nu vină în Marea Britanie după anularea restricțiilor, scrie presa britanică.

Guvernul britanic ia în considerare, între alte opțiuni, lansarea unei campanii publicitare negative în România și Bulgaria, în încercarea de a a-i convinge pe potențialii imigranți să nu vină în Marea Britanie după anularea restricțiilor, scrie presa britanică.

„Vă rugăm nu veniți în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puține și prost plătite”, plănuiesc miniștrii să fie mesajul acestei campanii negative, scrie The Guardian în ediția online. Planul, care se va concentra asupra dezavantajelor vieții britanicilor, figurează între alte opțiuni, ca înăsprirea accesului imigranților din Uniunea Europeană (UE) la servicii publice sau „deportarea” celor care nu găsesc un loc de muncă într-un termen de trei luni, potrivit publicației.

Această campanie va „corecta impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur”, a declarat un oficial la sfârșitul săptămânii, scrie ziarul. The Guardian adaugă că nu s-au dezvăluit informații despre felul în care va arăta campania, dacă aceasta îi va prezenta pe britanici „cât mai groaznic posibil” sau îi va încuraja pe potențialii imigranți să se bucure de Carpații români sau stațiunile bulgare de la Marea Neagră

În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanți din Londra să le facă imagine, „ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să își strice imaginea”, notează The Guardian. Publicația citează precedente, ca cel din 2007, când Eurostar a făcut o campanie publicitară trenurilor sale în Belgia, în care apare un „skinhead” tatuat urinând într-o ceașcă de porțelan chinezesc.

Potrivit ediției online a Daily Mail, o „opțiune nucleară” ar fi declararea unei „urgențe economice” cu scopul de a descuraja imigrația, deși avocații Guvernului au păreri împărțile despre legalitatea unei asemenea opțiuni. Publicația precizează că după introducerea unei limitări a sumelor de bani pe care imigranții le pot solicita ca ajutoare, măsura poate fi plasată în centrul acestei campanii publicitare negative, ulterior, anul acesta.

Parlamentari conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migrația dinspre România și Bulgaria după anularea restricțiilor impuse celor două țări la sfârșitul acestui an, potrivit ediției online a publicației Daily Express. Ei doresc o acțiune care să asigure o „relaxare” a limitelor numărului de imigranți din cele două state UE, cu respectarea legislației Uniunii, potrivit publicației.

Tabloidul Mirror comentează că această campanie publicitară negativă ar contrasta cu imaginea „strălucitoare” de țară prosperă și fericită a campaniei – „Britania este Mare” – de promovare a Jocurilor Olimpice în această țară. Iar unii „critici se tem că planul ar putea afecta Regatul Unit prin descurajarea investițiilor unor afaceri străine”, avertizează publicația.

Financial Times citează în ediția electronică un oficial de la Downing Street care a minimizat, duminică, o asemenea campanie negativă, respingând ideea. „Trebuie să acționăm în cadrul legii, însă sunt multe de făcut. Nu există propuneri concrete încă”, a declarat acest oficial.

Publicația apreciază că Guvernul nu crede că anularea măsurilor de tranziție vizând cele două țări va aduce un val de bulgari și români, adăugând că Downing Street acordă atenție acestei probleme în contextul alegerilor și unor presiuni interne.