Vânzările de jocuri au avansat anul trecut în România cu aproape 20%, la 20 milioane euro, iar companiile din domeniu mizează în anul în curs pe un ritm de creștere similar.
„Deși o mare parte din bani nu mai trec prin firmele românești de profil, piața de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuală, jucătorii de pe plan local cumpără și de pe site-uri externe, astfel că foarte mulți bani nu mai ajung în companiile românești din industrie”, a declarat a declarat într-un comunicat directorul general al Computer Games Online, Silviu Stroie.
El a adăugat că mare parte din banii cheltuiți de români pe jocuri se îndreaptă către upgrade-uri, unelte și funcții noi ale jocurilor free2play și, implicit, către producătorii de jocuri străini.
În prezent, piața românească de jocuri se împarte în vânzări pentru calculatoare – 85%, consolă (2-3%) și dispozitive mobile (12-13%).
Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei. În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă pe calculator constant. Majoritatea sunt bărbați și au vârsta cuprinsă între 14 și 40 de ani.
Afacerile Computer Games Online SRL, care deține site-ul computergames.ro, au crescut anul trecut de peste trei ori, la 1,8 milioane euro.
„Creșterea se datorează în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online”, a spus Stroie.
Firma este controlată de Silviu Stoie – 50% și Ana Maria Stoie – 50%.