Renault și Dacia intenționează să își extindă agresiv vânzările online de mașini, astfel încât, până la sfârșitul lui 2014 aceastea să poată fi realizate pe toate piețele europene, potrivit celor doi producători auto, relatează Automotive News Europe.
Cele două branduri vor ca, prin extinderea activității portalurilor Dacia Store și Renault Retail Group, să profite de o tendință de dezvoltare rapidă a acestui tip de retail al vehiculelor.
Analiști ai companiei de consultanță Frost & Sullivan anticipează că producătorii auto vor folosi tot mai mult Internetul pentru promovarea și comercializarea vehiculelor.
La nivel mondial, circa 4%, respectiv 4,5 milioane de mașini, ar putea fi vândute doar online până în 2020, în creștere de la circa 5.000 de unități în 2011, estimează Frost & Sullivan.
Cumpărătorii de mașini din Olanda pot calcula prețurile și cumpăra online toate modelele Dacia, prin intermediul Dacia Store. În Italia și Marea Britanie, clienții pot calcula prețul și pot plăti avansuri pentru Dacii.
Serviciul online al Renault Retail Group permite configurarea automobilului dorit, calcularea prețului și plata avansului, pentru modelele Renault și Dacia.
Alți producători auto care oferă vânzarea online a automobilelor sunt Ford, în Marea Britanie, precum și brandurile de nișă Tesla și Fisker.
Chiar dacă Renault dezvoltă serviciul de vânzări online, grupul consideră că clienții trebuie să continue să cumpere prin rețeaua de dealeri.
„Oferta de mașini online rămâne conformă cu strategia distribuției tradiționale. Rețeaua de dealeri rămâne în ecuație. Este un tip de strategie de marketing folosit pentru a atrage un procentaj tot mai mare de clienți care vor să cumpere mașini online”, a declarat Patrick Hoffstetter, șeful diviziei digitale a Renault.
Frost & Sullivan consideră că dealerii care nu reușesc să inoveze ar putea avea aceeași soartă cu unele lanțuri mari de librării sau magazine de electronice. Retaileri mari din domeniul publicisticii și divertismentului obțin peste 50% din venituri prin vânzări online, iar acest fapt a dus la închidea unui număr mare de magazine mari.
În pofida acestui risc, este improbabil ca producătorii auto să adopte un model în totalitate online pentru distribuția de mașini în Europa sau oriunde în lume, în viitorul apropiat, consideră Andreas Gissler, analist la grupul Arthur D. Little.
Thomas Chanel, manager de marketing la divizia de retail a Renault, a confirmat că grupul nu intenționează să adopte un plan de distribuție fără dealeri, întrucât showroom-urile au servit întotdeauna ca instrument de marketing și de oferire a serviciilor post-vânzare.