Guvernul intenționează să modifice regimul actual al concesiunii de autostrăzi în sensul ca în contractul încheiat cu investitorul să fie inclus și angajamentul ca, dacă investiția nu este recuperată în cuantumul estimat din taxa pe autostradă, statul să suporte diferența de la buget.
Modificarea va fi introdusă pentru a-i convinge pe investitori să se implice în construcția de autostrăzi, prin concesiune, au declarat agenției Mediafax surse oficiale.
„Guvernul va discuta o soluție legislativă în ceea ce privește concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxă pe autostrăzi, însă statul român trebuie să se oblige că plătește diferența între ceea ce au calculat investitorii că trebuie să obțină ca și încasări și ceea ce eventual nu încasează. Altfel, nu vrea nimeni să facă concesiune, iar astăzi vrem proiectul Comarnic-Brașov, apoi va fi Pitești-Craiova”, au afirmat sursele.
Potrivit acestora, procedura va fi negociată cu investitorii, inclusiv cuantumul investiției recuperate și perioada de amortizare.
În luna ianuarie, agenția Mediafax a anunțat că Guvernul va abroga actuala lege a parteneriatului public-privat, în urma criticilor formulate atât de Comisia Europeană, cât și de reprezentanții mediului de afaceri, și va promova în regim de urgență un nou act normativ în domeniu.
Guvernul estimează că va asigura în acest an 3,4 miliarde lei (777,5 milioane euro) din fonduri externe și 881,9 milioane lei (201,6 milioane euro) de la buget pentru construcția de autostrăzi și reabilitări de drumuri naționale, finanțarea fiind calculată pentru proiectele considerate prioritare.
Pe lista principalelor proiecte de infrastructură finanțate în acest an au fost incluse, printre altele, Autostrada Orăștie-Sibiu (cu o alocare de 699 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Cernavodă-Constanța (435,4 milioane lei, din care 9,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare și 425,6 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Lugoj-Deva (430 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada București-Brașov (369 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Arad-Timișoara și By- pass Arad (250,7 milioane lei, din care 18,7 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare și 231,9 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Brașov-Cluj-Borș (188,3 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Nădlac-Arad (170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), varianta de ocolire a orașelor Deva-Orăștie la standard de autostradă (324,4 milioane lei integral din bugetul de stat).