Directorul executiv al MOL România, Kinga Daradics, a declarat miercuri că există posibilitatea ca o parte dintre români să renunțe la mașină și să se orienteze către alte mijloace de transport, în condițiile scumpirii carburanților.
„Poate să fie un trend într-adevăr în piață că oamenii or să caute alternative de călătorie, de transport, și să renunțe la mașini”, a spus șeful MOL România, la ZF Power Summit ’13, răspunzând unei întrebări.
Întrebată dacă se teme de un astfel de scenariu, oficialul MOL a afirmat că mediul exterior afectează din multe puncte de vedere compania și în acest context trebuie gândite soluții inovative.
Ea a arătat că prețurile la carburanți sunt influențate de trei elemente principale, pe care compania nu le poate controla, respectiv taxele, cursul de schimb și prețul mondial al petrolului și produselor petroliere.
Carburanții s-au scumpit anul trecut cu 6,1%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.
Reprezentantul MOL România a afirmat că piața de retail din România a scăzut anul trecut cu circa 2% în volum, iar vânzările companiei au avansat cu 4%. Daradics estimează că piața de profil ar putea stagna în acest an, într-un scenariu foarte optimist.
MOL România își propune să aibă o cotă de piață de 15% până la finele anului 2015. Compania a bugetat investiții de 20 milioane de euro în acest an și nu exclude achiziția de benzinării.
Grupul ungar avea la sfârșitul anului trecut o rețea de 135 de benzinării în România, față de 131 în septembrie și 128 de unități la sfârșitul anului 2011.