Construcția liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanțare asigurată din creditul BEI și din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu președintele Băncii Europene de Investiții, Werner Hoyer.
Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu președintele Băncii Europene de Investiții (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanțelor și ministrul pentru Buget, o discuție cu conducerea Metrorex și directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi și Max Bogel, și s-a putut convinge că lucrările continuă.
„M-am convins exact de la reprezentanții companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanțare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze și în obligațiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate”, a susținut primul-ministru.
Acesta a adăugat că valoarea investiției se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucția autostrăzii București-Comarnic.
BEI a acordat României o finanțare de 465 milioane euro pentru proiectarea și construcția acestei linii de metrou.
Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, și va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei și de la stația Valea Ialomiței, până la Eroilor, ar trebui puse în funcțiune în cursul anului 2015.