Prima pagină » Știri externe » VIDEO. Omul care a decis campania prezidențială din SUA

VIDEO. Omul care a decis campania prezidențială din SUA

VIDEO. Omul care a decis campania prezidențială din SUA
Scott Prouty, autorul filmulețului cu camera ascunsă „47%", care avea să dea o nouă turnură alegerilor prezidențiale din SUA în 2012, a explicat în cadrul unui interviu de ce materialul său a căpătat o semnificație atât de importantă.

Scott Prouty, un barman de 38 de ani din SUA, a dezvăluit că el este autorul celebrului clip cu camera ascunsă, „47%”, care avea a avut un impact covârșitor asupra alegerilor prezidențiale din SUA în 2012.

Potrivit Huffington Post, bărbatul fusese angajat ca barman la un eveniment de strângere de fonduri, când Mitt Romney, republicanul care urcase la acea vreme în sondaje, a susținut discursul în care a vorbit despre „cei 47% dintre americani care sunt alături de el Obama, care depind de Guvern, care se consideră victime, care cred că Guvernul este responsabil să aibă grijă de ei”. Odată ce au fost mediatizate, comentariile au dăunat mult imaginii lui Romney, un segment mare al electoratului considerându-se jignit de aspirantul la Casa Albă. Mai mult, afirmațiile despre „dependenții” de stat l-au arătat încă o dată pe Mitt Romney drept un politician deconectat de oamenii de rând.

Scott a povestit că, inițial, s-a temut că publicarea materialului pe care îl filmase cu aparatul său de fotografiat îi va pune în pericol slujba, însă, în cele din urmă spiritul civic, s-a dovedit a fi mai puternic, susține bărbatul.

„A fost un proces greu, cu siguranță. Foarte multe persoane cred că am trimis clipul către mass media printr-un CD sau altfel și că apoi am uitat de asta.”, a povestit bărbatul, adăugând că a făcut foarte multe eforturi pentru a se asigura că va ajunge cât mai departe posibil.

„Am vrut să devină cât mai viral posibil. Și am sperat că un reporter serios va avea grijă să se ocupe de el și să îl facă public la momentul potrivit. Îmi doresc să fi făcut totul puțin mai târziu pentru că probabil ar fi avut un impact mai mare. Dar totul a mers bine, evident.”, a adăugat acesta.

Anul trecut, pe 31 mai, după ce a postat pe YouTube primele clipuri, Scott a început să fie căutat de diverse publicații, iar până în august materialele sale circulau în media.

Mai mult, înainte de Convenția Națională a Partidului Republican, bărbatul a luat legătura cu cei care se ocupau de campania lui Mitt Romney: „Am trimis filmul oamenilor lui Romney. Știau deja despre el.”, a povestit barmanul, precizând însă că nu a primit niciun răspuns.

Scott însă nu s-a oprit, astfel că la scurt timp a fost contactat de jurnalistul James Carter, nepotul fostului președinte Jimmy Carter, care l-a ajutat să ducă totul la un nou nivel.

Astfel, după ce barmanul i-a trimis lui Carter, prin poștă, întreaga înregistrare, filmulețul denumit „47%” a ajuns să fie cunoscut de întreaga Americă.

Citește și