Directorul general al Apple, Tim Cook, a cerut scuze consumatorilor chinezi pentru confuziile cauzate de politica de garanție a produselor, după mai bine de două săptămâni de critici din partea presei de stat din China la adresa serviciului de vânzări promovat de Apple, potrivit CNBC.
Compania verifică politica de garanție pentru iPhone 4 și iPhone 4S și simplifică explicarea acesteia, precum și a modului în care clienții pot transmite reacții, a afirmat Cook într-o scrisoare postată pe site-ul Apple din China.
„Suntem conștienți că, din cauza unei comunicări externe insuficiente, unii consideră Apple o companie arogantă, care nu acordă atenție sau este indiferentă la reacțiile consumatorilor. Prezentăm scuze sincere pentru orice neajuns și neînțelegere”, a spus el.
Criticile la adresa Apple au început pe 15 martie, odată cu difuzarea unei emisiuni anuale despre siguranța și drepturile consumatorilor de către televiziunea de stat.
Emisiunea a criticat compania americană pentru serviciile oferite, inclusiv pentru că nu oferă un iPhone nou, cu un an garanție, în cazul unor reparații majore.
Apple va înlocui modelele iPhone 4 și iPhone 4S cumpărate în China cu telefoane noi în cazul unor reparații capitale și va acorda o garanție de un an, a afirmat Cook.
Compania va asigura și pregătirea corespunzătoare furnizorilor de service, pentru a explica noua politică de garanție.
iPhone 5, ultimul model Apple, are deja în China o garanție precum cea care va fi introdusă pentru iPhone 4 și iPhone 4S.
Popularitatea de care se bucură Apple și alte branduri străine pe piața chineză le face ținte pentru atacuri. Yum Brands, care deține lanțul fast-food KFC, precum și Wal-Mart Stores sau Gucci au avut parte de critici similare din partea presei de stat din China, din cauza unor produse sau probleme legate de condițiile de muncă.