Rețeaua de magazine Chicco a lansat un program de tip „rabla” pentru cărucioare și scaune de mașină pentru copii, în contextul în care peste 80% din aceste accesorii sunt folosite, în medie, de câte patru serii de copii, a spus Ruxandra Burcea, directorul Chicco.
„Un cărucior se folosește în medie de câte patru copii. Cărucioarele se dau mai departe la frate, la fin, la cumnat sau la prieten. În România, 80% dintre cărucioare sau scaune de mașină pentru copii sunt folosite de câte patru generații”, a spus Ruxandra Burcea la o conferință.
Ea crede că doar 20% dintre copii beneficiază de cărucioare noi.
Cele mai scumpe cărucioare costă între 2.000 și 4.000 de lei, iar cele mai ieftine ajung la 400-1.500 de lei.
„La noi, din cauza sărăciei, aceste produse se dau mai departe. Este grav să folosești un căucior sau scaun de mașină perimat tehnic și care nu are toate sistemele de siguranță. În fiecare an sunt noi descoperiri în domeniu”, a mai spus Ruxandra Burcea.
Aceasta a afirmat că piața produselor pentru nou născuți și copii s-a contractat în ultimii ani cu câte 7-10%, atât din cauza diminuării puterii de cumpărare a populației, cât și a scăderii ratei natalității.
Chicco, divizia de obiecte și jucării pentru copii a companiei de turim Paralela 45 Turism, a lansat un program de tip buy back prin care orice posesor al unui cărucior sau scaun auto pentru copii vechi îl poate aduce în unul dintre magazinele proprii sau îl poate trimite prin curier și primește în schimb un voucher de 25% pentru următorul pachet de cumpărături, indiferent de valoarea acestuia. Pot fi trimise cărucioare și scaune auto de orice tip și marcă.
„Cărucioarele care nu mai pot fi folosite vor fi distruse, iar cele care sunt încă în stare bună vor fi donate celor care au nevoie de ele”, a mai spus Ruxandra Burcea.
Cu afaceri de circa 5 milioane de euro, importatorul de jucării Chicco face parte din Paralela 45 Turism, care operează agenția de turism cu același nume și care este deținută de familia lui Alin Burcea.
Rețeaua deține 9 magazine situate în marile orașe, precum și un magazin online.