Școlile se supraevaluează atunci când trimit rapoarte despre activitatea lor, este una dintre concluziile raportului privind calitatea învățământului, prezentat joi de Agenția Română a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).
„(Școlile, n.red.) spun că au profesori foarte buni și că prin serviciile oferite ele răspund la nevoile comunității”, a spus Șerban Iosifescu, președintele ARACIP, la prezentare raportului privind calitatea învățământului.
Raportul arată că 10% dintre școlile din România nu îndeplinesc standardele de acreditare. În același timp, școlile din mediul rural au un nivel de calitate mai scăzut cu 10% decât cele din mediu rural.
De asemenea, calitatea profesorilor lasă de dorit și continuă să fie o problemă la nivelul întregului sistem de învățământ. Experții de la ARACIP spun că din cauza lipsei cadrelor didactice calificate și a celor titulare , școlile nu îndeplinesc nivelul minim de calitate. Din acest motiv, și rezultatele elevilor sunt influențate de calitatea profesorilor de la clase, a mai spus Șerban Iosifescu.