Grupul Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, ar putea construi o fabrică de material rulant în Cuba, în parteneriat cu autoritățile cubaneze, partea română urmând să asigure tehnologia și piesele, dar și ansamble și subansamble fabricate în România, informează Mediafax.
„Sunt sigur că după această vizită tehnică vom semna la finalul săptămânii viitoare un acord mai amplu, ale cărui aspecte comerciale vor fi definitivate la Havana. În principiu, împreună cu partenerii cubanezi am discutat despre construcția, în parteneriat, a unei linii tehnologice de producție în Cuba, unde Grampet Group va asigura tehnologia, knowhowâ€ul, piese, ansamble și subansamble fabricate în România și, bineînțeles, resursa umană de specialitate. Așa cum am discutat cu șeful delegației, acest parteneriat românoâ€cubanez va fi capabil să exporte material rulant în toată America Latină. Un prim pas va fi făcut către Venezuela”, a declarat duminică într-un comunicat vicepreședintele Grampet Group, Grațian Călin.
În urma unui acord de colaborare semnat între Grampet Group și Uniunea Căilor Ferate din Cuba, o delegație cubaneză sâ€a deplasat în România pentru a vizita capacitățile de producție, de reparație și modernizare de material rulant ale Grampet.
Delegația cubaneză va petrece șapte zile în România, timp în care va vizita câteva dintre societățile Grampet, printrte care fabrica de reparații de locomotive Reloc Craiova, Electroputere
VFU Craiova, precum și fabrica Remar Pașcani.
Șeful delegației cubaneze, Joge Luis Rodriguez Salgado, director de negocieri în cadrul Uniunii Căilor Ferate din Cuba, a declarat că în Cuba funcționează câteva sute de vagoane de producție românească. El a vorbit despre posibila modernizare, în parteneriat cu Grampet, a atelierelor din Cuba și de posiblitatea de a asambla vagoane și locomotive românești.
Grampet a semnat în noiembrie cu Uniunea Căilor Ferate din Cuba un acord de colaborare care vizează în principal domeniul construcției și reparației de locomotive și vagoane pentru trenurile de călători și de marfă ale căilor ferate cubaneze.
Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România și unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale și de Sud-Est, asigurând servicii de transport și logistică în nouă țări europene.
Știrile economice de ultimă oră, de acum și pe Facebook, pe pagina Gândul Financiar