Salonul auto de la Shanghai, cel mai important eveniment de profil din China, s-a deschis duminică marelui public, urmând să atragă în următoarele nouă zile 800.000 de vizitatori, potrivit organizatorilor, transmite AFP.
Piața auto chineză a devenit crucială pentru constructorii internaționali de vehicule, ale căror vânzări în Europa sunt în declin.
Anul trecut, peste 19 milioane de vehicule noi au fost înmatriculate în China, din care 15,5 milioane de mașini și microbuze.
„China este în prezent cea mai mare piață mondială și o forță motoare a creșterii din industria automobilelor”, a declarat vicepreședintele General Motors (GM), Tim Lee.
Potrivit GM, piața chineză poate ajunge în zece ani la 30-35 de milioane de unități.
Cea mai puternică creștere nu va proveni din megalopolisurile costiere, ci din orașele mijlocii și mari din interiorul țării, unde ritmul înmatriculărilor este încă scăzut, cu sub 40 de mașini la 1.000 de locuitori.
Constructorii mizează totodată pe noile gusturi ale cumpărătorilor, pentru susținerea vânzărilor. În primul trimestru, piața vehiculelor 4X4 a crescut cu 44%, comparativ cu un avans de 17% pe ansamblul pieței.
În total, circa 1.300 de modele sunt expuse pe o suprafață de 280.000 de metri pătrați, de către participanți veniți din 20 de țări. Dintre aceștia, grupul SAIC din Shanghai prezintă singur 110 vehicule, dacă sunt incluse și cele fabricate în colaborare cu GM și Volkswagen.