YouTube, site-ul de conținut video deținut de Google, a lansat proiectul canalelor plătite, pe bază de abonament, care oferă clienților, contra cost, conținut de film și televiziune în regim profesionist, în concurență cu servicii precum Netflix, transmite Bloomberg.
În faza inițială, serviciile plătite vor fi disponibile în regim limitat, cu 30 de canale partenere, variind de la „Sesame Street” la „Ultimate Fighting Championship”, la un preț de aproximativ 2,99 dolari pe lună pentru un canal, a anunțat YouTube într-o conferință.
YouTube va găzdui serviciile oferite de distribuitori, model care presupune costuri mai reduse comparativ cu Netflix, care cumpără licențe de la producătorii de conținut. Serviciul video al Google va reuși astfel să evite riscurile presupuse de crearea de conținut, îmbogățind totodată oferta disponibilă clienților.
Primele 30 de canale plătite disponibile pe YouTube fac parte dintr-un program pilot, a declarat în conferință Malik Ducard, director în cadrul companiei.
„Acesta este numai începutul”, a afirmat el.
Toate cele 30 de canale vor oferi clienților o perioadă de probă de 14 zile, iar în unele cazuri abonamentul anual va presupune un discount.
Vânzările generate din abonamente vor fi împărțite între YouTube și titularii canalelor, cărora le va reveni cea mai mare parte din venituri.
Google încearcă să extindă sursele de venituri ale YouTube dincolo de publicitate. Compania oferă deja spre închiriere filme de la Paramount Pictures și Walt Disney, la un preț de 3,99 dolari.
Creatorii de conținut care vor opta pentru canale cu abonament pe YouTube vor putea vinde și spațiu publicitar, a adăugat Malik Ducard, care a comparat modelul cu cel al canalelor de televiziune prin cablu.
Printre partenerii inițiali se mai numără National Geographic Kids, Jim Henson Family TV și Laugh Factory.
Analiștii băncii Barclays estimează că YouTube va înregistra în acest an venituri de 3,6 miliarde de dolari și are o valoare de piață de până la 21,3 miliarde de dolari.