Autoritățile prahovene se așteaptă la probleme în privința exproprierilor care vor fi făcute pentru construirea autostrăzii Comarnic – Brașov, printre cei care vor fi expropriați numărându-se urmași ai familiei regale, ai familiilor Cantacuzino și Bibescu, unii dintre aceștia trăind în străinătate.
Autoritățile din județul Prahova se așteaptă să întâmpine probleme în momentul în care vor fi făcute exproprierile de terenuri pentru realizarea tronsonului de autostradă Comarnic – Brașov, a cărui construcție urmează să înceapă în ultimul trimestru al acestui an, a declarat, sâmbătă, președintele Consiliului Județean Prahova, Mircea Cosma, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Urmare a experienței pe care o avem în construcția autostrăzii București – Ploiești, unde au fost probleme cu exproprierile, inclusiv cu primăria unei comune care a trebuit demolată, mă aștept să avem probleme, mai ales că o parte dintre proprietarii pădurilor sunt de așa-zisa viță nobilă care vine din istorie și care nu trăiesc în România. Retrocedările de păduri mai ales sunt făcute către urmașii familiei Cantacuzino, către urmașii familiei regale, către urmașii familiei Bibescu, toți cei care au avut păduri și domenii de vânătoare în zona respectivă”, a afirmat Mircea Cosma.
Șeful Consiliului Județean Prahova a precizat că tarlalele sunt identificate, iar cele mai multe dintre cadastrele terenurilor care urmează a fi expropriate sunt făcute. Cosma a mai spus că proprietarii terenurilor pe care va fi construită autostrada Comarnic – Brașov vor fi expropriați conform legii și dacă aceștia nu vor fi de acord cu sumele pe care le vor primi pentru terenuri pot cere în instanța de judecată sume mai mari.
Președintele CJ Prahova a adăugat că pe traseul actual al autostrăzii Comarnic – Brașov nu sunt identificate construcții care trebuie demolate.
Potrivit lui Mircea Cosma, construcția autostrăzii Comarnic – Brașov va începe în trimestrul patru al acestui an, aranjamentele fiind făcute astfel încât cu 1 octombrie să înceapă amenajarea șantierului, Consiliul Județean Prahova identificând, împreună cu primarii din zonă, posibilitățile de amplasare a organizării de șantier.
Mircea Cosma a afirmat că la acest tronson de autostradă vor lucra cel puțin 800 de autobasculante, 200 de excavatoare, 30 – 40 de macarale, mai multe buldozere, cilindri compactori, dar și șapte mașini care vor lucra la galeriile pentru tuneluri. Organizarea de șantier pentru acest tronson de autostradă va fi mai mare decât pentru construcția unei autostrăzi la câmpie.
Conform șefului Consiliului Județean Prahova, autostrada Comarnic – Brașov este o lucrare care se află pe planșele proiectanților de drumuri din România încă din anul 1984, iar soluția inițială s-a schimbat foarte puțin.