Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Șova, a declarat, joi, că luni va fi reziliat contractul cu compania americană Bechtel privind construcția autostrăzii Transilvania, tot atunci urmând să fie anunțată și suma pe care o mai are de achitat statul către constructor.
„Luni se încheie cu totul”, a spus Șova, după un eveniment organizat de Camera de Comerț Româno-Britanică, răspunzând unei întrebări.
El a arătat că în prezent sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului și că suma despăgubirilor către Bechtel a fost deja stabilită, urmând să fie comunicată oficial luni.
La eveniment, ministrul a afirmat că singura posibilitate pentru continuarea proiectului este parteneriatul public privat sau concesiunea, adăugând că probabil va fi utilizată a doua variantă.
Oficialul a adăugat că a discutat cu 4-5 companii de construcții mari la nivel internațional interesate să participe la acest proiect, iar după încheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care să ilustreze situația actuală pe respectivul traseu.
„Avem cinci părți din autostradă neterminate. Trebuie să le licităm și să le construim în același timp, pentru că nimeni nu va fi interesat doar de o singură parte. Asta va fi o mare problemă, să construim în același timp cele cinci părți”, a mai spus ministrul.
La 12 mai Șova a afirmat că încheierea contractului cu Bechtel este „o chestiune de zile” și că suma pe care o mai are de plătit statul român „va fi o surpriză plăcută”.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.