Google a atras, anul trecut, peste jumătate din veniturile din publicitatea pe dispozitivele mobile la nivel mondial, estimată la 8,8 miliarde de dolari, potrivit unui studiu al eMarketer, citată de AFP.
Cu 4,61 de miliarde de dolari, motorul de căutare pe internet Google și-a adjudecat 52,36% din această piață, care a crescut puternic în 2012.
Pe locul al doilea, la mare distanță, se află rețeaua de socializare Facebook (5,35% și 470 milioane de dolari).
Clasamentul este continuat de postul de radio online Pandora (2,71% și 240 milioane de dolari) și Twitter (1,57% și 140 milioane de dolari).
Potrivit estimărilor eMarketer, investițiile în publicitatea pe dispozitivele mobile vor crește foarte mult în acest an, ajungând la 15,82 miliarde de dolari. Google continuă să își mențină dominația pe această piață, chiar dacă este de așteptat ca rețeaua de socializare Facebook să reducă din distanța care o desparte de motorul de căutare pe internet.
În 2013, cota de piață a Google pe piața de publicitate pe dispozitivele mobile la nivel mondial ar urma să crească la 55,97% (8,85 miliarde de dolari), în timp ce Facebook va crește la 12,90% (2,04 miliarde de dolari). Pandora ar urma să își adjudece 2,50% din piață (400 milioane de dolari), iar Twitter – 1,95% (310 milioane).
Pe de altă parte, Google a dominat anul trecut piața de publicitate online la nivel mondial, cu 32,73 miliarde de dolari (31,46% din piață). În 2013, este de așteptat ca veniturile Google din publicitate online să ajungă la 38,83 miliarde de dolari (33,24%).
În acest an, Google își va crește veniturile mai rapid decât piața în ansambu, în contextul eforturilor de pe care le face pentru a-și monetiza celelalte produse, între care site-ul YouTube.