Asocierea TFG – Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă și ar putea contesta procedura. Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu GFR

Asocierea TFG - Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă și ar putea contesta procedura. Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu GFR
Publicat: 19/06/2013, 13:23
Actualizat: 25/06/2013, 14:13

Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.

„Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă”, a declarat pentru MEDIAFAX omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR este implicată și în procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar de marfă BDZ din Bulgaria. Compania a accesat recent o linie de credit de 54 milioane de euro de la EximBank destinat acestei achiziții.
Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România și face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.

Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România și unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale și de Sud-Est, asigurând servicii de transport și logistică în mai multe țări europene.

Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunțat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.

„Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziționarea pachetului majoritar al CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituțiile abilitate. Asocierea (…) a mobilizat importante resurse umane și financiare, atât interne (personal de conducere și executie), cât și externe (consultanți, avocați) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituție publică implicată în procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al asocierii.

Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului și volumul semnificativ de informații care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

„Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potențialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalității de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaștere a situației CFR Marfă”, se spune în comunicat.

În consecință, asocierea arată că este pusă în situația de a nu depune miercuri oferta angajantă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă.
„În același timp vom începe să analizăm alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice în România”, potrivit sursei citate.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
14 copii din Buzău au rămas orfani de tată, după un accident cumplit. Cum s-a...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Șoferii nu mai scapă de închisoare. 10 ani chiar dacă NU ești la volan
Stațiunea de vie pentru pensionari. Este locul ideal din România
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Valul de căldură continuă! Zeci de județe în alertă, temperaturile ating cote alarmante
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
În concediu cu mașina prin Europa, în vara anului 1914