Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.
„Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă”, a declarat pentru MEDIAFAX omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR este implicată și în procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar de marfă BDZ din Bulgaria. Compania a accesat recent o linie de credit de 54 milioane de euro de la EximBank destinat acestei achiziții.
Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România și face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.
Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România și unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale și de Sud-Est, asigurând servicii de transport și logistică în mai multe țări europene.
Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunțat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.
„Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziționarea pachetului majoritar al CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituțiile abilitate. Asocierea (…) a mobilizat importante resurse umane și financiare, atât interne (personal de conducere și executie), cât și externe (consultanți, avocați) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituție publică implicată în procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al asocierii.
Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului și volumul semnificativ de informații care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.
„Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potențialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalității de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaștere a situației CFR Marfă”, se spune în comunicat.
În consecință, asocierea arată că este pusă în situația de a nu depune miercuri oferta angajantă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă.
„În același timp vom începe să analizăm alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice în România”, potrivit sursei citate.