Prima pagină » Știri » EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Ce au făcut elevii la MATEMATICĂ. „Aoleu! Eu am pus 14, așa ne-a zis profa de engleză”

EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Ce au făcut elevii la MATEMATICĂ. „Aoleu! Eu am pus 14, așa ne-a zis profa de engleză”

EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Ce au făcut elevii la MATEMATICĂ.
Gândul vă prezintă SUBIECTELE și BAREMUL de la MATEMATICĂ la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Peste 161.000 de elevi de clasa a VIII-a participă la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 în perioada 25 iunie - 3 iulie.

Gândul vă prezintă  SUBIECTELE și BAREMUL de la MATEMATICĂ  la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Peste 161.000 de elevi de clasa a VIII-a  participă la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 în perioada 25 iunie – 3 iulie.

Foarte ușoare„, așa au fost catalogate subiectele la matematică primite joi, 27 iunie, deopotrivă de către elevi și de către profesori. Elevii au primit varianta 3, cu trei subiecte din algebră și geometrie.

La subiectul 1, elevii aveau de rezolvat 6 subpuncte, o cerință fiind să calculeze un număr dintr-o fracție.

La cel de-al doilea subiect, au avut de rezolvat mai multe exerciții de algebră, între care la unul trebuiau să afle câte mere are Ana.

Cel treilea subiect a fost din geometrie. Elevii trebuiau să afle, printre altele, aria unui loc de joacă și perimetrul unui stup în formă de paralelipiped dreptunghiular.

Examenul a început la ora 9, când în toate sălile din centrele de examen s-au distribuit foile cu subiectele.

„Profa de engleză ne-a zis să punem 14″

În Capitală, cel mai repede au ieșit elevii de la Școala nr. 136, din Ferentari, Sectorul 5. La ora 10.15, porțile școlii erau deschise, iar pe băncile de la intrarea în școală stăteau elevii care tocmai ieșiseră din examen.

„Tu ce ai pus la numărul de elevi care au luat nota 8?”, se întrebau elevii  între ei. La o primă privire  a tabelului îți dădeai seama că răspunsul era cinci.

„Aoleu! Eu am pus 14, pentru că așa ne-a zis profesoara de engleză”, a țipat una dintre eleve. Și colegii ei au scris la fel.

„Trebuia să pui cinci!?”, o întreabă un coleg. „Eu la subiectul 2 am făcut numai primul subpunct. De subiectul trei nici nu m-am atins”, a spus Nicoleta, elevă la Școala nr. 136.

După un mic calcul, elevii spun că vor lua sub nota patru. „Mi-a zis mama că nu mă mai trimite la liceu. Gata, am terminat cu școala!”, glumește un alt elev. „Eu am greșit la funcții, m-am încurcat rău”, spune Dorel Simion, care susține că va merge la liceu, dar pe locurile pentru romi.

„Cine a învățat trebuia să ia notă maximă”

Profesorii contactați de gândul susțin că subiectele nu au fost simple, ci „super simple”. „Dacă s-a plâns cineva de subiectele astea, atunci sigur este cineva care n-a învățat. Totul a fost foarte simplu. Niciun subiect nu a creat niciun fel de dificultate. La exercițiul cu funcțiile erau noțiuni de începători, din primele capitole pe care elevii le învață despre funcții”, a spus Victor Nicolae, profesor de matematică și director  la Colegiul „Gheorghe Lazăr” din București.

„Un copil care a învățat nu avea nevoie de mai mult de o oră ca să rezolve toate subiectele. Cine a învățat trebuia să ia notă maximă”, a mai spus profesorul.

Rezultatele la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 se publică la fiecare centru de examen sâmbătă, 29 iunie, până la ora 16. Între orele 16 și 20, elevii nemulțumiți de rezultat pot depune contestații.

Rezultatele finale de la examen se vor afișa pe 3 iulie. Pe baza  notelor de la EVALUARE NAȚIONALĂ 2013  se va calcula media de admitere la liceu.

Citește și