Șova spune de câți bani are nevoie ca să astupe toate gropile din România. „Vreau să știți niște cifre”

Șova spune de câți bani are nevoie ca să astupe toate gropile din România. Vreau să știți niște cifre
Publicat: 27/06/2013, 19:12
Actualizat: 27/03/2019, 17:08

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, a declarat, joi, la Bistrița, că CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro pentru a astupa gropile din șosele, iar în buget are doar 180 de milioane de euro, bani adunați din rovinietă.

„Vreau să știți niște cifre. Direcțiile regionale de drumuri și poduri, șapte la număr, la cererea noastră, ne-au făcut o evidență a ce bani ne-ar trebui doar pentru astuparea gropilor, nu pentru reabilitări sau lucrări de profunzime, numai pentru astuparea gropilor. Adunând sumele necesare la nivel național ne-a dat peste 4 miliarde de euro. Aceasta este suma necesară numai pentru astuparea gropilor. Bugetul anual al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru astuparea gropilor este de 180 de milioane de euro, bani care se colectează din rovinietă, în fiecare an, la nivel național. Rovinieta se ia pentru circulația pe drumuri naționale și autostrăzi, deci pe 17.800 de kilometri de drum”, a declarat, într-o conferință de presă, Dan Șova, citat de corespondentul MEDIAFAX.

El a spus, totodată că de la Guvern s-au alocat anul acesta 91 de milioane de lei pentru lucrări pe drumurile naționale, din care 14 milioane de lei sunt pentru covoare asfaltice și pentru straturi rutiere foarte subțiri, unde sunt de făcut unele reparații.

În ce privește investițiile în drumuri, ministrul a spus că acestea sunt în valoare de 1,2 miliarde de euro și se dau de la bugetul de stat.

„Când am preluat CNADNR, am preluat-o într-o situație dramatică, 680 de milioane de euro datorii, și le-am achitat pe toate. Guvernul a alocat cei mai mulți bani din istoria postdecembristă a României în drumuri, 1,2 miliarde de euro, dar cu 680 de milioane de euro am achitat datoriile lăsate de guvernele Boc și Ungureanu. Nu am avut ce să facem. Dacă nu le achitam, știți foarte bine ce se întâmpla și cu firmele, și cu procesele, și cu locurile de muncă. Până la sfârșitul lunii mai am achitat cei 680 de milioane de euro. Nu am rămas cu foarte mulți bani de investiții în 2013”, a spus el.

Dan Șova a declarat că, în 2014, investițiile în reabilitări vor fi mai mari.

„În 2014, nivelul de investiții în drumuri nu va fi mai mic, ci mai mare. Singura diferență este că nu vom mai avea datorii, fiindcă, în acest moment, CNADNR este foarte bine și puternic controlată financiar. Ce lucrează plătește, toate contractele pe care le are sunt aprobate. Suntem într-o altă situație financiară. La anul vom avea acești bani de investiții”, a spus Șova.

Printre drumurile care vor intra în reabilitare, dar nu mai devreme de 2014, sunt și DN 17C și DN 17D din Bistrița-Năsăud.

„Bistrița-Năsăud este un județ care a fost păstorit timp de 20 de ani de domnul Oltean (Ioan Oltean, PDL – n.r.), care și-a bătut joc de el, cel puțin sub raportul drumurilor. Starea drumurilor în Bistrița-Năsăud este una dintre cele mai proaste din România. Sarcina domnului președintele al CJ, Emil Radu Moldovan (USL) este foarte dificilă. Trebuie să recupereze drumuri care nu au mai fost făcute din timpul lui Ceaușescu. (…) Pe DN 17 între Bistrița și Năsăud, un drum de 20 și ceva de kilometri. Acest drum va fi prins pe fonduri europene din 1 ianuarie 2014, fiindcă în mod real altfel nu va putea fi făcut”, a spus Șova.

Ministrul a declarat că, până atunci, se va aplica, între Bistrița și Năsăud, o metodă de reciclare in situ (cu bitum spumat și suspensie de ciment în apă – n.r.) cu un covor asfaltic pe deasupra, care permite repararea drumului într-un termen relativ scurt.

„Metoda de reciclare in situ poate fi făcută cu costuri nu foarte mari, care să dea posibilitatea să crească capacitatea portantă a drumului de la 8-9 tone pe osie până la 12 tone. Aceasta e o soluție provizorie, până ne apucăm de făcut investiția mare. În funcție de metodă și de costuri, dacă reușim să le băgăm în rectificarea pe iulie, reciclarea in situ o putem face. Va trebui să vedem la nivel național și să facem o prioritizare. Sunt câteva drumuri foarte importante în nordul țării, cum e acesta, cum e cel între Botoșani și Suceava. Am venit să le văd la fața locului ca să pot să raportez și eu mai departe”, a spus Șova.

În ce privește DN 17D, între Năsăud și Sângeorz-Băi, un drum pe care l-a calificat „aproape necirculabil”, Dan Șova a declarat că el nu va putea fi reabilitat decât cu fonduri europene cu contribuții de la bugetul de stat, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2014.

Dan Șova a inspectat, în Bistrița-Năsăud, starea infrastructurii, mai exact DN 17C până la granița cu județul Maramureș și o parte din DN 17D spre Sângeorz-Băi.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Momentul în care un bărbat își dă seama că de 30 de ani locuia lângă...
Horia Tecău, luat pe cameră din bar de șefa de la taxe și impozite Sector...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
„Plecați acasă!”. Turiștii din Barcelona au fost alungați de la terase și atacați cu pistoale...
Vali a murit la Costineşti, după ce şi-a presimţit sfârşitul: 'Să îmi reparaţi maşina şi...'
Cauza reală a morții lui Marilyn Monroe! Ce s-a întâmplat ore întregi cu trupul neînsufleţit...
SURSE: cum se modifică OUG 84 - antidrog. INML susţine că termenul de 72 de...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Ea este Silvia Coman, medicul erou care a luptat până în ultima clipă. O boală...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Dacia lucrează la un nou model. Acesta va înlocui un BEST SELLER ce a dominat...
Alianţa lui Viktor Orban şi-a ales preşedintele pentru noul grup din Parlamentul European. Cine preia...
Imagini DE ARHIVĂ cu valurile de CĂLDURĂ de pe vremuri
Strict SECRET în România. Decizia care-l face fericit pe Iohannis. Ordin la Guvern
Rute alternative pentru Bulgaria, Turcia și Grecia. Ponturi pentru șoferi
Rezultate Bac 2024. Notele de la Bacalaureat, publicate pe edu.ro! Cum se face contestație și...
VIDEO Edu.ro Rezultate BAC 2024: S-au afișat notele. Scrie codul tău și află ce medii...
Cât de mult îl iubește Corina Caciuc pe Laurențiu Reghecampf: “Nu cred că există un...
Nikita, marea absentă de la Neversea. Motivul pentru care n-a mai ajuns să cânte cu...
BANCUL ZILEI. Bulă, care de-abia şi-a cumpărat o maşină, merge la un service auto: Cât...
Timur, autointitulat Sabia Islamului. Marele cuceritor turco-mongol
×