Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut în primul semestru cu 8,4%, față de aceeași perioadă a anului anterior, la 23.481 unități, în timp ce piața germană a scăzut cu 8,1%, la 1,5 milioane de mașini.
Alături de Dacia, alte șapte mărci au înregistrat creșteri în acest interval, dintr-un total de 33 de mărci analizate, potrivit datelor oficiului pentru înmatriculări auto german KBA, preluate de Mediafax.
Astfel, înmatriculările Jaguar au crescut cu 35%, la 2.236 unități, Seat a avansat cu 30%, la 41.359 unități, iar Land Rover cu 21%, la 6.912 unități. Creșteri inferioare Dacia au consemnat Subaru – 5,4%, la 4.737 unități, KIA – 4,8%, la 29.041 unități, Porsche – 3%, la 11.849 unități, și Mazda – 2,7%, la 23.329 unități.
Cota de piață a Dacia s-a situat în primele șase luni la 1,6%.
Vânzările Renault, grup care deține Dacia, au scăzut cu 12,3% în intervalul analizat, la 48.911 unități.
În luna iunie, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unități, echivalentul unei cote de piață de 1,7%. Piața germană a scăzut în iunie cu 4,7%, la 282.913 unități.
Alături de Dacia, alte 12 mărci au înregistrat creșteri în iunie, inclusiv Volkswagen, liderul pieței cu aproape 22% din vânzări atât în iunie, cât și în primul semestru.
Înmatriculările Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna iunie, la 61.251 unități în iunie, dar la semestru se mențin încă pe scădere, cu 9%, la 324.948 unități.
Germania a fost anul trecut a doua mare piață pentru Dacia, după Franța.
În Franța, Dacia a avut în primul semestru cea mai mare creștere procentuală pe piața auto, de 7,3%, la 46.900 unități, însă a înregistrat în luna iunie o scădere de 18,7%, la 8.200 înmatriculări de autoturisme noi. Piața franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unități, iar în iunie cu 9%, la aproximativ 225.000 unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.