Contractul cu CFR Marfă va fi semnat imediat după ce Guvernul va adopta în sedință hotărârea privind privatizarea operatorului feroviar, cel mai târziu joia viitoare, a declarat marți ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Fenechiu a precizat că proiectul de hotărâre de guvern privind privatizarea CFR Marfă se află pe circuitul de avizare, fiind deja avizat de ministere, iar în prezent se află la Consiliul Concurenței unde „durează ceva mai mult”.
Fenechiu a trimis Corpul de Control la Tarom pentru un audit al rezultatelor
El a respins acuzațiile cu privire la politizarea numirilor în Consiliile de Adminsitrație din companiile din transporturi. „Nu există numiri politice în Consiliile de Administrație. (…) Întrebați pe domnul (Christian n.n.) Heinzmann – managerul privat al Tarom – dacă eu sau cineva din Ministerul Transporturilor am făcut presiuni asupra lui”, a solicitat Fenechiu.
Fenechiu a relatat că a participat o singură dată la ședința de CA de la Tarom, adăugând că modul în care decurge colaborarea sa cu board-ul Tarom și cu managerul privat al operatorului aerian este unul corespunzător.
Șeful de la Transporturi spune că divergențele apărute între board-ul Tarom și managerul privat al companiei nu pot fi gestionate de Ministerul Transporturilor. Totuși, „pentru a vedea cine are dreptate”, Fenechiu a precizat că a trimis Corpul de Control pentru a realiza un audit al rezultatelor Tarom din prima parte a anului.
„Nu vă pot spune cine are dreptate, Consiliul de Administrație sau domnul Heinzmann”, a declarat Fenechiu. El a menționat că s-a întâlnit cu actualul manager privat al Tarom doar de patru ori, una dintre întâlniri având loc la Ministerul Finanțelor, ocazie cu care managerul privat ar fi declarat oficialilor FMI că nu este sprijinit de Ministerul Finanțelor. Fenechiu spune că ulterior Christian Heinzmann ar fi precizat că a fost vorba despre „o neînțelegere”.
Managerul privat al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, a declarat recent că a fost forțat de către președintele Consiliului de Administratie al Companiei să-și scurteze mandatul de la 4 ani la doar un an, deși rezultatele financiare ale companiei arătau primele creșteri în ultimele luni.
„Dacă nu aș fi semnat, aș fi fost concediat”, a spus el, potrivit Mediafax.
În plus, Heinzmanna fost informat ulterior că Nicolae Demetriade a fost numit în funcția de director executiv al Tarom de către Consiliul de Administrație și că va trebui să colaboreze cu acesta, dar nu a primit documente oficiale în acest sens.”Cum l-aș fi putut eu forța? El a semnat un addendum la contract de bună voie”, a declarat la rândul său Dan Pascariu, contactat de Mediafax.
Pascariu a afirmat că există mai multe nemulțumiri la adresa activității lui Heinzmann, iar decizia CA de numire a lui Demetriade, care este posibil să-l fi deranjat pe CEO, a vizat tocmai întărirea conducerii executive.