Grecia a lansat o nouă campanie de promovare a turismului, sub numele „Grecia, cea mai bogată țară din lume”, cu referire însă la cultura și istoria țării, întrucât nivelul de trai al grecilor a scăzut simțitor în ultimii ani, marcați de recesiune dură și criza supraîndatorării statului.
Grecia a devenit în ultimii ani una dintre cele mai sărace state din UE, dar vrea să revigoreze turismul și economia afirmând exact contrariul, chiar dacă este vorba doar de moștenirea culturală și istoria țării, adevăratele bogății ale țării, potrivit portalului GreekReporter.
Noua campanie, prezentată de ministrul Turismului, Olga Kefaloyianni, s-ar putea să nu fie foarte apreciată de grecii împinși sub pragul sărăciei de măsurile de austeritate impuse de guvern la cererea creditorilor internaționali.
Campania turistică include patru mesaje video care vor fi difuzate în etape pe intenet.
Scopul campaniei este de a trimite un mesaj pozitiv populației și angajaților din turism, de a evidenția frumusețea unică a Greciei, a spus Kefaloyianni.
Ministrul nu a făcut nicio referire la rata record a șomajului, care se îndreaptă către 30%, la numărul tot mai mare de sinucideri, de persoane rămase fără adăpost sau la sentimentul tot mai puternic de neputință al grecilor, scrie GreekReporter.
„Să arătăm partea noastră cea mai bună. Să ne arătăm iubirea pentru acest pământ. Să le amintim celorlalți cât de ospitalieri suntem. Să ne promovăm nivelul ridicat de profesionalism. Să arătăm comoara Greciei de valori, istorie și amintiri. Brandul «Grecia» este omnipotent, rezistă oricărei crize”, a spus ministrul.
Ministerul Turismului se așteaptă la un an mai bun după dezamăgirea din 2012, când turiștii au evitat Grecia din cauza imaginilor frecvente cu greve, proteste și confruntări cu forțele de ordine, cauzate de reducerea salariilor și pensiilor, precum și de creșterea taxelor.
Grecia a fost salavată de la colaps financiar cu două pachete de ajutor financiar însumând peste 200 de miliarde de euro începând din 2010. Împrumuturile de la statele din zona euro și FMI au fost condiționate de măsuri dure de austeritate, care au agravat recesiunea.