Piloții care conduceau avionul prăbușit pe aeroportul din San Francisco le-au spus anchetatorilor că dispozitivul de pilotare automată nu a menținut viteza setată pentru aterizare, relatează ziarul Los Angeles Times.
Piloții companiei Asiana au declarat că au setat viteza de 137 de noduri (aproximativ 255 de kilometri pe oră). Însă dispozitivul nu a menținut această viteză, susțin piloții.
Această situație nu îi exonerează pe cei doi piloți, întrucât ei ar fi trebuit să observe și să corecteze eventuala traiectorie eronată a avionului.
Unul dintre piloții aflați la bordul avionului prăbușit la San Francisco a lansat avertismente în ultimul minut dinaintea impactului, dar acestea au fost ignorate, relatează presa sud-coreeană. Surse din cadrul Ministerului sud-coreean al Transporturilor au confirmat că unul dintre piloți – Bong Dong Won – a lansat avertismente privind altitudinea prea joasă în ultimul minut dinaintea prăbușirii. Dacă avertismentele sale ar fi fost luate în considerare, avionul nu s-ar fi lovit de sol la limita pistei aeroportului din San Francisco.
Însă ceilalți doi piloți – Lee Kang Kuk și instructorul Lee Jung Min – se pare că nu au ținut cont de avertismentele lui Bong, scrie ziarul Joongang.
Pilotul care a prăbușit avionul companiei Asiana pe aeroportul din San Francisco era încă în perioada de pregătire pentru obținerea licenței speciale pentru avioane de tip Boeing 777, el fiind supravegheat de un instructor. Lee Kang-kuk, unul dintre cei patru piloți aflați la bordul avionului, era încă în perioada de pregătire pentru obținerea licenței speciale (rating-ului) pentru avioane de tip Boeing 777. El avea doar 43 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă și era sub atenta supraveghere și îndrumare a unui instructor de zbor care ar fi trebuit să evite orice incident, precizează compania Asiana Airlines. Aceasta era prima încercare a pilotului de aterizare cu un avion de tip Boeing 777 pe aeroportul din San Francisco. Pilotul tranzitase acest aeroport de alte 29 de ori, conducând alte tipuri de aeronave. În total, Lee Kang-kuk avea aproape 10.000 de ore de zbor.
Potrivit primelor elemente ale anchetei, avionul s-a încadrat prea jos la aterizare și avea o viteză inferioară celei recomandate în acea situație – 137 de noduri (255 de kilometri pe oră). Cu două secunde înainte de impactul cu balustrada de beton de la capătul pistei, pilotul și instructorul au încercat să corecteze traiectoria greșită a aeronavei prin accelerare și creșterea altitudinii, însă avionul s-a izbit de sol.
Accidentul s-a soldat cu doi morți și peste 180 de răniți. În total, la bordul aeronavei erau peste 300 de persoane.