Rețeaua franceză de retail Cora deschide în 25 iulie centrul comercial cora din Constanța, care cuprinde al 11-lea hipermarket al companiei din România, investiția ridicându-se la 58 milioane euro.
Centrul comercial din Constanța are o suprafață mai mică decât cea anunțată inițial, iar investiția s-a redus la aproape jumătate.
Potrivit informațiilor anunțate de companie în 2011, momentul în care a fost anunțată investiția de 100 milioane euro, proiectul urma să aibă un hipermarket Cora de 8.500 metri pătrați, o galerie comercială de 25.000 de metri pătrați, un cinematograf și un food-court. Din informațiile furnizate de firma de consultanță imobiliară CBRE România în martie, centrul comercial are o suprafață de 18.000 metri pătrați, din care 80% este deja închiriată, investiția fiind de 58 milioane euro. Centrul va include un hipermarket Cora și o galerie comercială cu peste 50 de magazine.
Cora mai are programată pentru acest an deschiderea primului hipermarket din Ploiești, în cadrul centrului comercial dezvoltat de compania israeliană AFI Europe.
Rețeaua cuprinde în prezent zece magazine, dintre care patru în București (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului și Sun Plaza) și șase la Cluj-Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanța și Bacău.
Obiectivul companiei este ca pe termen mediu și lung să deschidă 15-20 de magazine, adaptându-le după potențialul clienților din zona respectivă.
De altfel, anul trecut Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a anunțat că împreună cu ING și Rabobank acordă un împrumut sindicalizat de până la 210 milioane de euro grupului Louis Delhaize pentru construirea a 17 hipermarketuri Cora în România.
Cora România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro), în creștere cu 6% comparativ cu 2011, pe fondul deschiderii a două noi magazine.