Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, Maria Grapini, a declarat, sâmbătă, la Târgoviște, că este nevoie de câte un brand subsectorial pentru direcțiile strategice de turism, pentru a se ști ce trebuie promovat, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Cred că este insuficient să ai o grafică și un brand sectorial dacă nu te duci cu sugerarea celui care vrea să cumpere serviciul sau produsul la ceea ce îi oferi. (…) . De aceea am spus că cele șase direcții strategice pe care le-am ales – turismul de sănătate-balnear, turismul cultural, turismul istoric, ecoturism, agroturism – , la toate acestea ne trebuie un brand. Un brand subsectorial, în care să știm ce promovăm. Dacă promovăm ecoturismul, să avem un brand pentru ecoturism și toate localitățile, toate delimitările pe care le avem pe ecoturism să fie foarte bine branduite și cunoscute”, a declarat, într-o conferință de presă, Maria Grapini.
De asemenea, ministrul a precizat că promovarea circuitelor turistice tematice „poate atrage mai mulți turiști”.
„Vrem să promovăm circuite de trasee. Lucrăm acum la circuitul peșterilor. România are peșteri extraordinare, care sunt prea puțin cunoscute. Circuitul peșterilor, circuitul salinelor, avem foarte multe saline: Slănic Prahova, Praid, Slănic Moldova, și atunci ne-am gândit să facem un circuit al salinelor pentru că sunt doritori. E turism de nișă, evident. Circuitul castelelor, în care se încadrează și Târgoviște. Vrem să facem un circuit al castelelor unde a stat Vlad Tepeș. Poate fi un produs care atrage turiști. Avem Delta Dunării, rezervație unică în lume, nu numai în Europa. Mi-a prezentat președintele Consiliului Județean de acolo dorința de a avea un brand al Deltei Dunării. Acest tip de promovare mult mai țintit, pe produse, poate atrage mai mulți turiști”, a mai spus Grapini.
Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, Maria Grapini, a participat, sâmbătă, la Târgoviște, la o întâlnire cu oficialitățile din județul Dâmbovița, pentru a discuta despre proiectele turistice și necesitatea dezvoltării investițiilor din zonă.