Vânzările mondiale ale General Motors (GM) au crescut cu 3,9% în primul semestru, la 4,85 milioane de vehicule, susținute de piețele din China și Statele Unite, grupul american concurând cu Toyota și Volkswagen pentru poziția de lider la nivel global, relatează Bloomberg.
Cel mai mare brand al grupului, Chevrolet, a beneficiat de cererea mare pentru mașini mici, precum Sail în China și Onix în Brazilia, dar și de lansarea în acest an a unei noi versiuni a modelului pickup Silverado. Vânzările Chevrolet au urcat de la începutul acestui an cu 1,4%, la nivelul record de 2,5 milioane de vehicule.
„Chevrolet este în mijlocul celei mai agresive lansări a unui nou produs din istoria brandului”, a declarat Alan Batey, vicepreședinte al Chevrolet la nivel mondial. El a fost numit în funcție luna trecută, directorul general al GM, Dan Akerson, aplicând o strategie globală unitară pentru acest brand.
GM, cel mai mare producător auto american, este pe locul al doilea în lume, înaintea Volkswagen dar în urma Toyota, iar concurența este în creștere. GM a vândut 1,57 milioane de vehicule în China în primul semestru, devansând livrările de 1,54 unități ale Volkswagen. Pe piața americană, GM și-a majorat vânzările cu 8%, la 1,42 milioane de vehicule.
Toyota a fost lider mondial în primul trimestru, cu 2,43 milioane de vehicule vândute, față de 2,36 milioane de vehicule comercializate de GM și 2,27 milioane de VW. Producătorul auto japonez nu a publicat încă rezultatele pentru perioada aprilie-iunie.
VW a anunțat săptămâna trecută vânzări de 4,7 milioane de vehicule în primele șase luni, în creștere cu 5,6% față de anul precedent.
Toyota a redevenit lider mondial în 2012, devansând GM, după ce și-a revenit de pe urma dezastrelor naturale produse în Asia cu un an în urmă.