Profitul net al Yahoo! a crescut în trimestrul al doilea cu 46%, la 331 milioane dolari, însă estimările prezentate pentru următoarele trei luni sunt mai slabe față de așteptările analiștilor, compania punând mai mult accent pe dezvoltarea produselor decât pe vânzările de publicitate pe termen scurt.
Vânzările Yahoo!, fără venitul transferat mai departe către site-urile partenere, se va plasa în timestrul al treilea în intervalul 1,06-1,1 miliarde de dolari, anticipează compania.
Media estimărilor analiștilor indica însă încasări de 1,12 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
Veniturile companiei au scăzut în trimestrul al doilea cu 1%, la 1,07 miliarde de dolari, ușor sub proiecțiile din piață.
După un an la conducerea Yahoo!, directorul general, Marissa Mayer, a declarat că se află în primele etape ale unui plan de revigorare a afacerilor bazat pe dezvoltarea de noi produse, cu scopul de a atrage atât utilizatori, cât și clienți pe partea de advertising, de la Google și Facebook.
Măsurile implementate în ultimul an la Yahoo! au condus la creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor companiei, iar investitorii care așteaptă creșterea veniturilor ar trebui să aibă răbdare, comentează un analist al Bloomberg Industries.
„Investițiile în produse reprezintă o strategie pe termen lung pentru a stimula utilizatorii și, în final, veniturile. Judecând după estimările companiei, aceste investiții nu vor aduce aproape niciun beneficiu pe termen scurt”, a afirmat el.
Acțiunile Yahoo! au crescut cu 35% în acest an și cu 72% din iulie 2012, când postul de CEO a fost preluat de Mayer.
Cea mai mare parte din creșterea Yahoo! în ultimul an a fost rezultatul aprecierii participațiilor deținute de companie la grupul chinez Alibaba și la Yahoo! Japan, potrivit unui analist al RBC Capital markets.
Profitul Alibaba, cel mai mare operator de comerț electronic din China, a crescut de trei ori în primul trimestru al acestui an, la 669 miliarde de dolari, potrivit Yahoo!, care deține 24% din acțiunile companiei chineze.
Yahoo! a câștigat în trimestrul al doilea 225 milioane de dolari ca urmare a performanțelor Alibaba și Yahoo! Japan, față de 180 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.