Vânzările de telefoane mobile ale grupului finlandez Nokia au scăzut cu 27% în trimestrul al doilea, la 61,1 milioane de unități, minimul ultimilor opt ani, rezultatele dezamăgind atât pe segmentul smartphone cât și pe cel al terminalelor clasice, potrivit Financial Times.
Rezultatul înregistrat de Nokia în trimestrul al doilea este cel mai slab începând cu trimestrul al doilea din 2005, când grupul a vândut 60,8 milioane de telefoane.
Analiștii consultați se așteptau la vânzări de 63,5 milioane de unități.
Vânzările de smartphone-uri au crescut de la 6,1 milioane de unități în trimestrul al doilea al anului trecut la 7,4 milioane în acest an, în timp ce analiștii anticipau 8,1 milioane de unități. Livrările de telefoane mobile clasice, mai ieftine, au scăzut de la 73,5 milioane anul trecut la 53,7 milioane.
Declinul dramatic al vânzărilor a pus în umbră profitul mai bun decât anticipau analiștii.
Nokia a raportat un profit operațional de 303 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 325 milioane de euro în perioada similară a anului trecut. Compania Nokia – Siemens, la care grupul finlandez preia participația partenerului german Siemens, a asigurat o contribuție de 328 milioane de euro la profit.
Producția de telefoane, operațiunile de bază ale Nokia, a înregistrat o pierdere de 32 milioane de euro, mai redusă față de rezultatul negativ de 325 de milioane de euro raportat în urmă cu un an.