Comerțul online cu bunuri între marile economii ale lumii va crește de trei ori în următorii cinci ani, datorită numărului tot mai ridicat de clienți și campaniilor internaționale desfășurate de retaileri, potrivit rezultatelor unui studiu dat publicității de PayPal, divizie a EBay, scrie Mediafax.
Comerțul internațional pe internet între SUA, China, Germania, Marea Britanie, Australia și Brazilia va urca de la 105 miliarde de dolari în acest an la 307 miliarde de dolari în 2018, relevă un studiu realizat de Nielsen pentru PayPal, transmite Bloomberg.
Principalele categorii de produse după cifra de afaceri vor fi îmbrcămintea, încălțămintea și accesoriile vestimentare, urmate de produsele de sănătate și înfrumusețare și electronice, potrivit raportului.
EBay, cea mai mare piață de comerț online din lume, caută să se extindă pe plan internațional, mai ales pe piețele emergente, unde potențialul de creștere este mai ridicat față de economiile dezvoltate.
Aproximativ un sfert din veniturile EBay și peste jumătate din afacerile PayPal au fost generate anul trecut de operațiuni din afara SUA.
PayPal se concentrează în special pe China, potrivit președintelui companie, David Marcus.
„Dacă analizăm oportunitățile din China, vedem că există 40 de milioane de firme mici dintre care numai 5 milioane exportă bunuri prin intermediul internetului. Deci există un potențial enorm de creștere”, a afirmat Marcus într-un interviu acordat Bloomberg.
Nielsen estimează că dezvoltarea comerțului online internațional va fi accelerată în bună măsură și de răspândirea dispozitivelor mobile cu acces la internet, precum smartphone-urile și tabletele. Compania anticipează că, în anul 2018, dispozitivele mobile vor servi drept platforme pentru tranzacții internaționale de 106 miliarde de dolari, față de 36,4 miliarde de dolari în acest an.