Directorul general al Regiei Autonome de Transport București (RATB), Adrian Câmpurean, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că a demisionat din funcție, în principal din cauza subfinanțării instituției, al cărei buget pe 2013 este cu 25 la sută mai mic decât cel propus de regie.
„Am demisionat, principala problemă fiind subfinanțarea Regiei Autonome de Transport București, astfel că eu consider că nu pot să asigur managementul și nu pot să-mi îndeplinesc obiectivele propuse. Bugetul aprobat este cu 25 la sută mai mic decât suma pe care am solicitat-o”, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, Adrian Câmpurean, care a precizat că și-a înaintat demisia din funcție miercuri seară.
Potrivit reprezentanților RATB, bugetul regiei pe 2013 este de 420 de milioane de lei. Bugetul Capitalei a fost adoptat la sfârșitul lunii aprilie.
Câmpurean a mai precizat că, în urmă cu o lună, au fost purtate discuții prin care s-a solicitat o rectificare pozitivă a bugetului regiei și alocarea unei sume mai mari în trimestrul al III-lea, însă „până în prezent nu s-a întâmplat nimic”.
„Avem un deficit de lichidități de 60 de milioane de lei, reprezentând plăți către furnizori care deja au început să perceapă penalități asupra sumelor pe care le au de încasat”, a mai arătat Câmpurean.
Purtătorul de cuvânt al RATB, Brândușa Raeceanu, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că noul director general interimar al regiei este Valeriu Bunea, „un specialist care a ocupat în trecut funcția de director de exploatare”.
Tot joi, reprezentanții Sindicatelor Transportatorilor din București, din care fac parte și aproxiamtiv 9.500 de angajați ai RATB, au susținut o conferință de presă pe tema nemulțumirilor din interiorul instituțiilor.
Potrivit liderului sindicaliștilor RATB, Vasile Petrariu, anul acesta regia se află într-o „situație fără precedent, pentru că peste 3.500 de oameni trebuie dați afară până la sfârșitul anului pentru ca regia să funcționeze”.
„Dacă până cel mai târziu luna septembrie nu se face o rectificare pozitivă prin care să se dea diferența de bani care s-a tăiat la votrea bugetului, RATB-ul va intra în colaps, dacă nu cumva acest lucru se pregătește, pentru că se pregătește transformarea în societate comercială și atunci probabil că este foarte comod pentru unele persoane ca instituția să fie într-o situație fără ieșire, cu datorii care în momentul de față sunt de peste 70-80 de milioane de euro”, a declarat, joi, Vasile Petrariu.