În România se vând trei smartphone-uri la fiecare computer vândut, potrivit lui Mugur Pătrașcu, Managing Partner la Breeze Mobile, agenție de marketing mobil din cadrul grupului Leo Burnett. Totodată, rata de penetrare a smartphone-urilor în țara noastră a ajuns la circa 23% (aproximativ 5 milioane de terminale de acest fel la un număr total de 22,8 milioane de telefoane mobile aflate în uz), înregistrând o creștere de 64% în perioada iulie 2012 – iulie 2013. Agenția estimează că până la sfârșitul anului, rata de penetrare a telefoanelor inteligente va ajunge la 30%.
Rata de penetrare a telefoniei mobile în România (numărul total de SIM-uri raportat la numărul de locuitori) este de 113%. Dintre cartelele existente pe piață, 50% oferă acces la internet (printr-un modem, smartphone sau tabletă), iar 50% dintre utilizatorii de Facebook accesează rețeaua de socializare online și prin intermediul unui dispozitiv mobil. Prin comparație, potrivit datelor ANCOM, în țara noastră sunt 3,4 milioane de conexiuni fixe la internet.
Totodată, una din șapte căutări pe internet este realizată în România de pe un dispozitiv mobil, iar una din trei știri este citită de pe un astfel de dispozitiv.
Dispozitivele mobile și piața bancară
În acest moment, 33% din băncile din România oferă aplicații de mobile banking, iar 13,3% din aceste instituții au un site optimizat pentru dispozitivele mobile. Potrivit datelor prezentate de BreezeMobile, 2,5% dintre clienții băncilor folosesc aplicațiile de mobile banking. Datele au fost prezentate cu ocazia lansării ING Pay, o soluție de plată prin intermediul smartphone-ului.
ING și-a propus ca până la sfârșitul acestui an să aibă 2.000 de utilizatori ai serviciului ING Pay. Acesta este disponibil pentru modele de smartphone-uri Samsung și pentru iPhone 4S/4. Taxa de acordare a serviciului este de 95 de lei, iar taxa de administrare de 95 de lei pe an. Plățile pot fi efectuate în 3.000 de puncte aflate la comercianți din întreaga țară.