Deputatul Tomac, atac la premier, pe tema privatizării CFR Marfă: „Care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro?”

Deputatul Tomac, atac la premier, pe tema privatizării CFR Marfă: Care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro?
Publicat: 01/08/2013, 14:29
Actualizat: 29/07/2014, 18:31

Deputatul Eugen Tomac, președintele interimar al Partidului Mișcarea Populară (PMP), este de părere că motivul pentru care premierul Victor Ponta întârzie semnarea contractului pentru privatizarea CFR Marfă cu compania GFR este pentru a-l salva pe Gruia Stoica de la plata celor 10 milioane de euro pe care le-a depus garanție la începutul procesului de licitație.

„Mai întâi, Ponta a adoptat HG privind privatizarea CFR Marfă cu o întârziere de o lună. După ce a devenit clar că Gruia Stoica nu gășește bani să cumpere pachetul de acțiuni, singurul obiectiv al lui Ponta este să facă statul vinovat pentru nesemnarea contractului astfel încât să-i dea înapoi cele 10 milioane lui Gruia Stoica, care în mod normal ar trebui executate”, a declarat pentru gândul deputatul Eugen Tomac.

Tomac spune că deși hotărârea HG a fost adoptat în Guvern, nici până acum ea nu a fost publicată în Monitorul Oficial, fiind de părere că premierul încearcă să arunce pisica în curtea CSAT pentru a face statul român vinovat de nesemnarea contractului.

Deputatul Tomac a lansat un atac dur la adresa premierului Ponta, pe care îl acuză că „încearcă să salveze banii unui privat”, referindu-se la garanția de 10 milioane depusă de GFR în cazul procedurii de atribuire a pachetului de 51% din CFR Marfă.

„Dacă tot se zbate atât să salveze banii unui privat, ne intrebăm care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro? Iată un o nouă modalitate prin care Ponta confiscă un proces destinat interesului public în folosul său și al USL”, conchide Tomac.

Președintele și premierul au o dispută în legătură cu privatizarea CFR Marfă, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Vineri, Guvernul a anunțat că neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului de privatizare a CFR Marfă se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.

Președinția a transmis însă că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.

Președinția a publicat miercuri hotărârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că „modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României”.

Documentul arată că singura condiție pusă de CSAT este ca privatizarea să garanteze respectarea obligațiilor României în cadrul NATO și al Acordului cu SUA, precum și alte responsabilități în cazuri speciale.

Deși a trecut mai mult de o lună la anunțarea GFR drept câștigător al licitației pentru pachetul majoritar de acțiuni la CFR Marfă, contractul de privatizare nu a fost încă semnat.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Alegeri Prezidențiale 2024 | Surpriza cifrelor de la ora 10:00. Așa ceva nu s-a mai...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
O tânără care a făcut un test ADN ca să afle care este istoria familiei...
INTERDICȚIA halucinantă primită de Gabriel Cotabiță de la fiicele sale. Artistul a fost nevoit să...
Cauza MORȚII lui Gabriel Cotabiță! Solistul s-a chinuit ENORM în ultimele clipe de viață
Haos pe șosele, trafic paralizat și viscol în jumătate de ţară. Zona în care zăpada...
LIVE TEXT Alegerile prezidențiale din 2024 în România, Turul I: Au votat peste două milioane...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Spania a amendat mai multe companii aeriene low-cost pentru practici abuzive. Ryanair a primit cea...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Este incredibil ce mistere ascunde săpunul. V-ați gândit vreodată cum a fost inventat
Horoscop weekend 23 - 24 noiembrie 2024. Ce zodii sunt binecuvântate de Univers în aceste...
Secțiile de votare din București pentru prezidențiale și referendum 2024: Cum vezi online lista și...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei...