Compania sud-coreeană Asiana Airlines a anunțat că intenționează să ofere o compensație inițială în valoare de câte 10.000 de dolari tuturor pasagerilor care au supraviețuit accidentului de la San Francisco, pe 6 iulie, soldat cu trei morți, relatează AFP.
Compania a început să ofere sume de bani ca ajutor celor 288 de pasageri care au supraviețuit accidentului, pentru a acoperi cheltuieli medicale sau nevoi personale, suma finală a compensației urmând să fie stabilită ulterior, a declarat duminică o purtătoare de cuvânt a companiei pentru AFP.
„Aceasta este suma oferită tuturor pasagerilor, indiferent dacă au fost răniți sau nu”, a spus ea, adăugând că această sumă va fi scăzută din totalul compensației, după stabilirea acesteia. Persoanele care nu au fost rănite și ale căror compensații ar putea fi mai mici de 10.000 de dolari vor putea păstra diferența, a mai precizat ea.
Această ofertă nu reprezintă o înțelegere și nu va afecta viitoare eventuale procese din partea pasagerilor, a subliniat purtătoarea de cuvânt.
Compania Asiana Airlines, a doua cea mai importantă în Coreea de Sud, se confruntă cu o serie de procese, în urma accidentului de la 6 iulie, soldat cu trei morți și aproximativ 180 de răniți.
Coada avionului Boeing 777 care asigura o cursă de la Shanghai, via Seul, s-a desprins după ce s-a izbit de un dig aflat în apropierea pistei, iar avionul a luat foc.
La bordul avionului se aflau 16 membri ai echipajului și 291 de pasageri, majoritatea chinezi, iar peste 120 dintre ei nu au fost răniți. Cauza accidentului este investigată, în prezent, de autoritățile aeriene americane.
Un grup de 83 de pasageri au inițiat un proces în iulie, cerând despăgubiri în valoare de milioane de dolari producătorului avionului, compania Boeing, și au anunțat că procesul ar putea fi extins, ulterior, împotriva Ariana Airlines. De asemenea, alte grupuri de pasageri au depus plângeri separate în Statele Unite.