Ferrari, parte a grupului Fiat, vrea să dezvolte noi automobile cu propulsie hibridă, după ce a lansat în martie la Geneva modelul LaFerrari, cu un preț de listă de 1 milion de euro, parte a strategiei de creștere a profitabilității prin atragerea unei noi categorii de clienți.
„Nu cred în mașini electrice, dar sunt un adept convins al hibridelor”, a declarat președintele Ferrari, Luca di Montezemolo, într-un interviu acordat Bloomberg la sediul companiei de la Maranello.
Producătorul de autoturisme de lux vizează de asemenea creșterea vânzărilor dincolo de piața auto, prin licențierea mărcii și a siglei spre utilizarea pe alte tipuri de produse.
„Avem multe activități paralele prin care putem crește veniturile fără a produce mai multe mașini”, a afirmat di Montezemolo.
Ferrari este cea mai profitabilă divizie a Fiat și generează aproximativ 10% din profitul operațional al grupului. Compania a prezentat, în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, modelul sport cu propulsie hibridă LaFerrari, care se adresează clienților bogați care nu sunt neapărat interesați să piloteze un „supercar”.
Di Montezemolo, șef la Ferrari din 1991, rămâne fidel strategiei de a produce autourisme de lux, cu numeroase opțiuni pentru personalizare, însă cu o disponibilitate restricționată intenționat pentru a spori exclusivitatea mărcii.
Ferrari intenționează să reducă producția în acest an cu aproximativ 400 de mașini la 6.900 unități.
„Piața este foarte bună pentru noi, deoarece ne merge foarte bine în Statele Unite, în Germania și Marea Britanie, Japonia și China (inclusiv Hong Kong și Taiwan – n.r.)”, a declarat el.
În viitorul apropiat, Ferrari vrea să prezinte, la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt, din luna septembrie, autoturismul 458 Speciale, cu un motor de 605 cai putere. Compania susține că modelul este cea mai eficientă mașină din punct de vedere aerodinamic pe care a dezvoltat-o vreodată. Automobilul este capabil să accelereze de la 0 la 100 kilometri pe oră în 3 secunde.
Fiat a anunțat recent că profitul Ferrari a fost sprijinit în trimestrul al doilea de contribuții importante din licențierea mărcii către alte produse și din personalizarea autoturismelor. Ferrari a lansat recent linia vestimentară Pr1ma, cu produse precum geci de piele de 1.500 de euro, prin care speră să-și sporească profitul în acest an.
„Vreau să continui diversificarea activităților – retail, licențiere, produse”, a afirmat di Montezemolo.